J.P.O. (La Seu d’Urgell).- El projecte de pacificació de la Seu d’Urgell ha començat a tirar endavant amb les obres de reforma i reurbanització del carrer Regència d’Urgell, en el tram comprès entre el carrer Llorenç Tomàs i Costa i l’Avinguda Pau Claris, que just s’han iniciat aquests dies.
L’actuació convertirà una de les principals vies de la Seu en una plataforma única amb preferència pels vianants davant els vehicles. El projecte contempla voreres més amples, una calçada de color diferent, millores en accessibilitat, la renovació dels subministraments, canvis del mobiliari urbà, eficiència energètica en la il·luminació i potenciar zones verdes i d’ombra. El carrer Regència d’Urgell suposa el punt de partida a la renovació dels carrers de la ciutat, i Joan Barrera, alcalde de la Seu d’Urgell ha explicat que «és un carrer que té molta activitat econòmica, també de vida, de persones que hi passen i, per tant, aquesta serà la primera fase».
Barrera ha afegit que «seguirem per Sant Ermengol, el mateix tram, i després, com a plat fort i dins del projecte del Pla de Barris, serà avinguda Pau Claris i carrer Sant Ot, que és la part estrella, aquesta presentació de l’eixample cap al centre històric, conjuntament amb tota la inversió que es farà, també amb el Pla de Barris, al centre històric».
Regència d’Urgell, en tractar-se d’un carrer comercial i amb molt moviment, l’Ajuntament ha dut a terme diverses reunions amb el veïnat i els comerciants per detallar com es desenvoluparan les obres. Barrera ha comentat que «vam explicar els talls i les afectacions a comerços, i es garanteix que els veïns puguin sortir al matí i entrar a la tarda amb els vehicles, perquè hi ha bastants pàrquings. També durant tota l’obra es garantirà que als comerços hi pugui entrar la gent». En aquesta línia, Barrera ha afegit que és conscient que com en qualsevol obra hi haurà molèsties, però que intentaran que siguin les mínimes possibles.
Les obres s’allargaran set mesos i tindran un cost de gairebé 870.000 euros. Una part del qual se subvencionarà amb el Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya.





