J.P.O. (La Seu d’Urgell).- L’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha aprovat, en el darrer ple celebrat aquest dilluns al vespre, la modificació de l’Ordenança de circulació per excloure els vehicles de mobilitat personal, com patinets i bicicletes, de places, rambles i zones exclusives per al pas de vianants.
La mesura ha estat proposada pel cap de la policia local i ha rebut el suport unànime de tots els grups municipals. En aquest sentit, Joan Barrera, alcalde de la Seu d’Urgell, ha aprofitat per explicar que «en aquesta tasca d’ordenament de la via pública s’han requisat 11 patinets fins ara, quatre s’han tornat als seus propietaris, i això ens ha permès reduir la perillositat als nostres carrers».
En el marc de l’Ordenança de circulació, la proposta també incorpora canvis en les sancions econòmiques relacionades amb l’estacionament controlat de vehicles a la via pública.
Núria Valls, portaveu de la CUP, ha especificat que «en aquest punt també estem d’acord perquè se’n fa una regulació coherent, una regulació segons el temps que t’hagis passat amb el tiquet i pensem que li dona coherència». També per part d’ERC, Marian Lamolla, ha aplaudit la mesura: «Hem votat a favor perquè creiem que el que fa és posar una mica d’ordre en aquestes dues ordenances i el que fa és ajuntar-les per fer-les més senzilles i més entenedores».
En canvi, no ha passat el mateix amb la taxa per a l’ús de la via pública, ja que el punt ha tirat endavant amb els vots de l’equip de govern, però l’oposició de la resta de grups. En referència a aquest punt, Jordi Fàbrega, portaveu de Junts, ha retret que «una altra vegada hem perdut l’oportunitat d’incloure aquesta rebaixa a les botigues de la Seu que posen parada per la fira de Sant Ermengol davant de la seva botiga, com va aprovar aquest plenari i com no hi ha manera que vulguin aplicar».
L’ordenança unifica les tarifes de les parades de la Fira de Sant Ermengol, que fins ara diferenciava dues zones amb preus molt desiguals.





