JOSE BERGÉS (La Pobla de Segur).- Aquest dimarts s’ha presentat al Molí de l’Oli de la Pobla de Segur la nova marca Gust de Lleida, un projecte que engloba sota un mateix paraigües la gastronomia de les Terres de Lleida, Pirineu i Aran.
Segons ha comentat Joan Talarn, president de la Diputació, “Tenim tota una cadena de valor i el que volem és que tingui la potència que té sota una marca, Gust de Lleida, que representa no només la gastronomia, sinó el territori i la seva gent”.

La presentació s’ha fet durant la primera trobada gastronòmica, que ha reunit cuiners, cuineres i representants de la industria alimentaria de Catalunya. En el cas del propietari de La Boscana, aquest s’ha mostrat entusiasmat amb la iniciativa: “Penso que amb això del Gust de Lleida s’ha donat al clau per fer bandera del nostre producte, i hem de ser ambiciosos i estar entusiasmats perquè amb això podem arribar ben lluny.”.
També s’ha comptat amb productors i restauradors pallaresos i pirinencs, que han valorat molt positivament la iniciativa, com per exemple, Iban Campos, productor de formatges: “Tots els que som productors tenim bastant clar que buscant factors comuns és amb el que podem reduir costos, que al final és el que volem tots, tant els que produïm com els que consumeixen”; o Eduard Bastús, de Carnisseria Bastús: “Crec que és important que els productors ens ho creguem i que hi posem els nostres millors productes perquè quan a la gent li arribi un producte amb aquest segell el relacioni amb producte de qualitat i que respecta la tradició del territori”.
A la jornada també s’ha posat en valor les empreses i supermercats que fan compra directa als productors locals.
Per la seva banda, des de l’Ajuntament de la Pobla de Segur s’ha aplaudit la iniciativa i s’ha remarcat la necessitat de més inversió per donar a conèixer el territori gastronòmic.