Close Menu
    Més notícies

    El Punt Òmnia de la Seu d’Urgell tanca el curs amb un 6% més de participants respecte de l’any passat

    juny 17, 2026

    El Biel i els GRAE de la Seu protagonitzen una de les sessions de fotos del calendari de Bombers amb Causa

    juny 16, 2026

    Andorra detecta un exemplar aïllat de llop a la Vall del Madriu-Perafita-Claror

    juny 16, 2026

    Els Catarres i The Tyets són els cap de cartell de la Festa Major de la Seu d’Urgell 2026

    juny 16, 2026

    Dotze alumnes finalitzen el darrer FPI vinculat a activitats forestals a la Seu d’Urgell

    juny 16, 2026

    El cos d’Agents Rurals construirà noves seus al Pirineu ubicades a Sort, el Pont de Suert i la Cerdanya

    juny 16, 2026
    Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
    Últimes notícies:
    • El Punt Òmnia de la Seu d’Urgell tanca el curs amb un 6% més de participants respecte de l’any passat
    • El Biel i els GRAE de la Seu protagonitzen una de les sessions de fotos del calendari de Bombers amb Causa
    • Andorra detecta un exemplar aïllat de llop a la Vall del Madriu-Perafita-Claror
    • Els Catarres i The Tyets són els cap de cartell de la Festa Major de la Seu d’Urgell 2026
    • Dotze alumnes finalitzen el darrer FPI vinculat a activitats forestals a la Seu d’Urgell
    • El cos d’Agents Rurals construirà noves seus al Pirineu ubicades a Sort, el Pont de Suert i la Cerdanya
    • Puigcerdà comença un estudi per definir un model de transport urbà que englobi els nuclis
    • Mor el motorista que va quedar ferit crític en l’accident de diumenge al vespre a l’N-145 a la Seu d’Urgell
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Pirineus DigitalPirineus Digital
    • Inici
    • Política
    • Societat
    • Successos
    • Medi ambient
    • Economia
    • Cultura
    • Esports
    • agenda
    • Opinió
    Pirineus DigitalPirineus Digital
    Home»Política»El benestar i la preservació de la cultura centren la visita del bisbe d’Urgell a l’Ajuntament de la Seu
    Política

    El benestar i la preservació de la cultura centren la visita del bisbe d’Urgell a l’Ajuntament de la Seu

    Han coincidit en la importància d'una col·laboració estreta per tal de repercutir en la ciutadania
    juny 4, 2026
    Trobada entre el bisbat d'Urgell i l'Ajuntament de la Seu d'Urgell / Aj. de la Seu

    REDACCIÓ (la Seu d’Urgell).- L’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha acollit aquest dijous al matí la primera visita institucional del bisbe d’Urgell, Mons. Josep-Lluís Serrano, per estrènyer relacions entre el consistori i el Bisbat d’Urgell.

    Durant la reunió de treball, l’alcalde i membres de l’equip de govern municipal han compartit amb Mons. Josep-Lluís Serrano una radiografia de la situació actual del municipi, i han repassat els principals projectes de futur, així com els reptes socials, econòmics i culturals que afronta la capital de l’Alt Urgell. Ambdós líders han coincidit en la importància de mantenir un diàleg fluid i una col·laboració estreta en aquells àmbits que repercuteixin en el benestar dels ciutadans de la Seu.

    També, Joan Barrera, alcalde de la Seu d’Urgell, ha especificat que aquesta rebuda institucional s’emmarca en «la seva rellevància com a cap d’estat del país veí i per la singularitat que representa la Seu, ja que és la ciutat de la càtedra d’un Bisbe que, a més de la seva funció eclesiàstica, és cap d’estat, una característica única al món amb l’única excepció del Papa de Roma».

    Projectes conjunts de futur
    El Bisbe d’Urgell ha volgut remarcar que «la candidatura a la UNESCO de la Catedral de Santa Maria d’Urgell, que forma part d’un projecte conjunt de 12 béns transfronterers amb França i Andorra, respon a una ferma voluntat política i, sobretot, eclesial. Després de segles de presència al Pirineu, el reconeixement com a patrimoni mundial de la humanitat significarà que hem sabut conservar una joia històrica i arquitectònica amb el compromís de transmetre-la intacta a les futures generacions».

    Trobada entre el bisbe d’Urgell i l’Ajuntament de la Seu / Aj. de la Seu

    Tant el bisbe d’Urgell com l’alcalde de la Seu s’han referit a un altre projecte important per la ciutat i el Pirineu com és el futur Centre de Salut Mental Sant Lluís que s’està acabant de construir a l’edifici del Seminari Diocesà. Mns. Josep-Lluís Serrano ha manifestat que «aquesta obra neix amb el doble propòsit de crear llocs de treball al Pirineu i d’atendre de manera integral i en un ambient proper i familiar aquelles persones amb diverses malalties que han de fer trasllats lluny de les seves llars. Amb aquesta iniciativa, l’Església d’Urgell no només vol aportar mitjans materials, sinó també oferir sentit, finalitat i arrelament a la vida dels ciutadans d’aquest territori».

    Joan Barrera ha afegit que aquesta rebuda oficial al Bisbe d’Urgell «serveix també per agrair la feina feta i per donar impuls a projectes de futur conjunts que uneixen la ciutat amb el Bisbat, com ara el centre de salut mental de Sant Lluís, així com la candidatura de la catedral com a Patrimoni de la Humanitat, el futur del Museu Diocesà i la tasca solidària de Càritas».

    La visita del bisbe d’Urgell ha tancat amb una visita guiada a l’edifici consistorial que ha anat a càrrec de l’historiador local, Lluís Obiols.




    Alt Urgell Bisbat d'Urgell Centre de Salut mental Sant Lluís cultura la seu d'urgell Societat UNESCO
    Share. Facebook WhatsApp Twitter Email LinkedIn Telegram

    TAMBÉ ET POT INTERESSAR

    El Punt Òmnia de la Seu d’Urgell tanca el curs amb un 6% més de participants respecte de l’any passat

    juny 17, 2026

    El Biel i els GRAE de la Seu protagonitzen una de les sessions de fotos del calendari de Bombers amb Causa

    juny 16, 2026

    Andorra detecta un exemplar aïllat de llop a la Vall del Madriu-Perafita-Claror

    juny 16, 2026
    Segueix-nos
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    La teva opinió importa

    L'increment progressiu de la temperatura als estius t'ha fet canviar els hàbits de vacances?
    182 Vots
    Vota

    Som el nou diari digital de l’Alt Pirineu. T’apropem l’actualitat de l’Alta Ribagorça, l’Alt Urgell, Cerdanya i els Pallars Jussà i Sobirà.

    Email : mbellera@cadenapirenaica.com
    Contacte: +34 653 14 37 29

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    últimes notícies

    El Punt Òmnia de la Seu d’Urgell tanca el curs amb un 6% més de participants respecte de l’any passat

    juny 17, 2026

    El Biel i els GRAE de la Seu protagonitzen una de les sessions de fotos del calendari de Bombers amb Causa

    juny 16, 2026

    Andorra detecta un exemplar aïllat de llop a la Vall del Madriu-Perafita-Claror

    juny 16, 2026
    Publicacions més vistes

    Rescaten dues famílies que feien barranquisme a Bóixols perquè els nens no podien continuar per cansament i fred

    maig 13, 202318.011

    Denuncien l’obertura d’una pista de més de 300 metres de llarg en una zona boscosa protegida de Coll de Nargó

    setembre 5, 202317.202

    Un veí de Puigcerdà deixa en herència 7,2 MEUR a la Residència i a l’Hospital de Cerdanya

    desembre 20, 20229.494
    Pirineus Digital
    • Inici
    • Política
    • Societat
    • Economia
    • Cultura
    • Esports
    • Opinió
    • Avís legal
    • Cookies
    © 2026 Pirineus Digital - Cadena Pirenaica.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.