REDACCIÓ (El Pont de Suert).- Aquest dilluns es va presentar a la seu del Consell Comarcal la nova Oficina Virtual d’Accessibilitat, un servei pioner al Pirineu que ofereix assessorament i formació en matèria d’accessibilitat universal i atenció a la diversitat. Aquesta iniciativa, única a la comarca, busca facilitar l’adaptació d’habitatges, negocis i espais públics per garantir una accessibilitat autònoma, còmoda i segura.
La nova Oficina oferirà dos serveis clau per a la ciutadania, un de formació i sensibilització i un d’assessorament tècnic per a empreses i població en general en qüestions d’accessibilitat. En aquest sentit, tant empreses com usuaris podran rebre orientació sobre com adaptar els seus espais de treball o llars per garantir una accessibilitat adequada. A més, al llarg de l’any es programaran sessions formatives adreçades a tècnics municipals, docents i la població en general. També s’organitzaran activitats a les escoles i a l’institut de la comarca per fomentar la sensibilització i el coneixement sobre l’accessibilitat des de l’àmbit educatiu.
Aquest servei és obert a tota la població i compta amb un equip altament qualificat format per una arquitecta i dues tècniques especialitzades en accessibilitat. El projecte està desenvolupat per la cooperativa Pallars Accessible d’AlbaJussà i finançat pel Departament de Drets Socials i Inclusió. Albert Palacín, president del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça, ha destacat la importància d’aquesta nova oficina: “Amb aquest servei, fem un pas endavant per garantir que la comarca sigui inclusiva oferint l’accessibilitat universal i facilitant a la ciutadania, empresa o entitat un equip professional que l’assessorarà de manera personalitzada”.
El servei d’assessorament ja està actiu i s’ofereix en tres formats: presencial, telefònic o virtual, per adaptar-se a les necessitats de cada usuari. Aquesta oficina estarà en funcionament fins a finals d’any, amb l’objectiu de fer accessibles espais públics i privats a tota la comarca.