REDACCIÓ (Madrid).- El grup parlamentari d’Esquerra Republicana-Euskal Herria Bildu ha registrat aquest dijous, a instància de la senadora Sara Bailac, una bateria de preguntes al ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, sobre els despreniments de pedres i roques a les carreteres pirinenques i lleidatanes. Una de les més afectades és l’N-230.
La senadora republicana ha explicat que arran de les pluges, aquest any ja s’hi han produït fins a 104 despreniments, amb una mitjana de quatre allaus per setmana, de pedres i roques. Aquest fet provoca incidents en el trànsit i suposa un risc per a les persones que hi circulen amb els seus vehicles i tenen un cost econòmic alt. Bailac ha afegit que, “les comarques del Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, la Noguera i l’Alt Urgell han estat les més afectades”. Per aquest motiu, la senadora republicana ha qüestionat al ministre sobre quines són les mesures que té previstes el seu ministeri per resoldre aquests despreniments constants.
La portaveu republicana ha remarcat un dels darrers incidents greus a la carretera de titularitat estatal N-230 que va de Lleida a França per l’Aran i que té un tram que passa per l’Aragó.
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible va adjudicar l’abril d’enguany la redacció del projecte per convertir la N-230 com a carretera 2+1, entre Alfarràs i Benavarri. En aquest sentit, Bailac ha recordat que, “aquesta carretera és un perill i una amenaça pels conductors que hi transiten, especialment quan hi plou”.
Per tots aquests motius exposats, la senadora republicana ha demanat l’executiu espanyol saber, en quin punt es troba la reforma de la N-230, i ha demanat per les solucions que hi ha incloses per evitar futurs despreniments?