REDACCIÓ (La Seu d’Urgell).- El Punt Òmnia de la Seu d’Urgell ha iniciat aquest dilluns els nous tallers de tardor dedicats a les competències digitals amb 57 persones inscrites. Concretament, els tallers que han començat aquesta setmana són: Mou-te pel mòbil (dos tallers diferents); Retoc d’imatges amb GIMP i IA, i Navega segur per la xarxa.
A més a més, aquest trimestre el Punt Òmnia també col·labora amb entitats i col·lectius de la Seu com ara els i les joves de la Unitat d’Escolarització Compartida, persones amb diversitat funcional del Centre Claror, un taller d’inserció amb el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, el Grup de Dones a través de l’Àrea Bàsica de Salut del Centre d’Atenció Primària, i els i les joves d’Itineraris Formatius Específics de l’institut Joan Brudieu.
Al llarg d’aquest trimestre un total de 75 persones faran ús d’aquest servei que afavoreix la inclusió social a través de les tecnologies.
La tinent d’alcalde d’Acció Social de l’Ajuntament de la Seu, Christina Moreno, subratlla que el servei que ofereix el Punt Òmnia “va més enllà d’un aprenentatge en noves tecnologies. La seva és una tasca social; d’accessibilitat a la informació, de drets, d’oportunitats i llibertats. Per això, gràcies a projectes com el que ens ocupa, podem sentir que es treballa i vetlla per a la ciutadania”.
Nou material
D’altra banda, el passat mes de juny la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària (DGACC) del Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya, al qual pertany la Xarxa Òmnia, va dotar al projecte de vuit ordinadors portàtils, impressora/escàner de paper, impressora 3D, com també robots, un dron, ulleres de realitat virtual i 9 tauletes.
A més amés, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha renovat aquest estiu el mobiliari de l’espai així com també ha dotat d’una nova instal·lació de llum per millorar la il·luminació de l’espai i ha dotat de pantalles el servei per complementar els portàtils rebuts, ja que la mida de les pantalles no eren massa òptimes pels diferents col·lectius i necessitats.