M.F.C. (Puigcerdà).- Una vuitantena de residents de la residència sociosanitària de Puigcerdà han viscut una jornada lúdica i esportiva amb motiu de les primeres olimpíades que organitza el centre. La iniciativa s’havia fet en edicions anteriors a la Seu d’Urgell i a Andorra, però fer-la a la comarca ha permès evitar el desplaçament dels usuaris i que hi poguessin participar residents i usuaris del centre de dia.
Al llarg del matí, les persones grans han participat en set proves adaptades a les seves capacitats. Adriana Castanyé, directora de la residència sociosanitària de Puigcerdà ha explicat que «ens hem sobretot nodrit de les activitats d’estimulació tant cognitiva com motriu que fem amb la terapeuta ocupacional, amb els fisioterapeutes, amb l’educadora social i la monitora d’activitats i, per tant, hem seguit les que tenien més èxit i allà on ells vibraven més i vèiem que s’ho passaven millor».

En funció d’això han decidit les diferents proves, que han estat força diverses, tal com ha especificat la directora: «En tenim una a l’interior, més tranquil·la, que és de pesca de peixos en diferents volums en funció de les capacitats i habilitats motrius i de motricitat fina dels residents o pacients, després hem proposat el bàsquet, amb pilotes d’escuma poder encistellar, dianes amb petites pilotes, ja que la diana havia sigut un joc que ells tenien quan eren joves, també encistellar en unes anelles».
La majoria de les persones grans han viscut i recorden moltes cites olímpiques, però aquesta és una versió especial feta a mida que els aporta molts beneficis. A més, des de la direcció s’ha afegit que ells han participat en tot el procés de preparació de l’activitat: «Estem fent una estimulació cognitiva i motriu, surten de la quotidianitat i, a més a més, no es plasma només avui, fa moltes setmanes que hi treballen, ells mateixos han construït les copes, les medalles, el peveter, les viseres… en tot això ells han participat, no només s’entrenaven, preparant-se per les proves, sinó que, a més, han participat en la creació i concepció d’aquest dia».
En acabar, hi ha hagut un vermut musical i entrega de premis.




