Close Menu
    Més notícies

    La restauració ambiental del Pla de Salito conservarà una planta aquàtica única de la zona

    desembre 5, 2025

    La Generalitat aposta per promocionar els llibres pirinencs entre els infants

    desembre 5, 2025

    L’Alt Urgell dissenya un pla per ajudar a la integració de les persones nouvingudes

    desembre 5, 2025

    Comença a caminar el projecte per fer habitatge accessible a Cal Forner Vell de Guils

    desembre 5, 2025

    La Vall de Boí obre les portes de l’Espai d’Acollida Outdoor Park aquest cap de setmana

    desembre 5, 2025

    La línia d’autobús Barcelona-Puigcerdà suma dues noves expedicions directes

    desembre 5, 2025
    Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
    Últimes notícies:
    • La restauració ambiental del Pla de Salito conservarà una planta aquàtica única de la zona
    • La Generalitat aposta per promocionar els llibres pirinencs entre els infants
    • L’Alt Urgell dissenya un pla per ajudar a la integració de les persones nouvingudes
    • Comença a caminar el projecte per fer habitatge accessible a Cal Forner Vell de Guils
    • La Vall de Boí obre les portes de l’Espai d’Acollida Outdoor Park aquest cap de setmana
    • La línia d’autobús Barcelona-Puigcerdà suma dues noves expedicions directes
    • Un projecte d’Oliana que vincula gent gran i comunitat ha estat premiat per la Universitat de Barcelona
    • Els centres educatius de la Ribagorça reben maletes viatgeres per fomentar la lectura
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Pirineus DigitalPirineus Digital
    • Inici
    • Política
    • Societat
    • Successos
    • Medi ambient
    • Economia
    • Cultura
    • Esports
    • agenda
    • Opinió
    Pirineus DigitalPirineus Digital
    Home»Economia»L’Alta Ribagorça presenta la nova imatge de la seva marca encarada al turisme sostenible i experiencial
    Economia

    L’Alta Ribagorça presenta la nova imatge de la seva marca encarada al turisme sostenible i experiencial

    maig 23, 2022
    Latorre i Erta durant la presentació de la marca turística de l'Alta Ribagorça. / DDL

    El vicepresident primer de la Diputació de Lleida, Jordi Latorre, i la presidenta del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça i alcaldessa de Vilaller, Maria José Erta, han presentat aquest dilluns la nova imatge turística de l’Alta Ribagorça. Segons ha explicat Erta, l’estratègia turística per aquest 2022 està enfocada a la promoció del turisme sostenible i experiencial, amb la finalitat d’atreure visitants i dinamitzar l’activitat econòmica, complementant l’oferta dels tres municipis.

    La idea, ha detallat, és aconseguir que es desestacionalitzi l’arribada de visitants a la comarca utilitzant les paraules clau: ‘fes’, ‘sent’ i ‘descobreix’, que encapçalaran cadascuna de les iniciatives de promoció de la marca que s’activaran.

    Per la seva banda, Jordi Latorre ha destacat que aquesta nova iniciativa manté l’aposta per la potenciació del turisme “que va començar amb l’esquí, després amb la promoció del romànic i el turisme de muntanya, i ho ha sabut fer bé en la conservació del patrimoni i la promoció de la natura”.

    Fins ara, la comarca de l’Alta Ribagorça no disposava de cap marca turística que identifiqués la destinació i es treballava amb la imatge institucional. “Vam creure necessari poder fer una distinció i començar a actuar en una imatge i un eslògan que ens permetés aglutinar i difondre l’àmplia oferta turística dels tres municipis de la comarca”, ha afegit.

    Latorre i Erta durant la presentació de la marca turística de l’Alta Ribagorça. / DDL

    El protagonisme de la marca, que ha estat dissenyada per l’estudi de disseny Latipo de Lleida, recau a les lletres amb diferents mides, alçades i composicions, per destacar valors diferencials i característics propis; i va acompanyada del claim “Territori, Patrimoni i Tradició”. Els seus creadors detallen que la nova marca representa la diversitat de pobles i els imponents cims que formen part de la comarca, juntament amb la gran riquesa del territori, del patrimoni i de la tradició.

    El nou logotip ja s’ha implantat en accions de promoció com és la campanya de Falles, les campanyes de visualització d’exteriors amb ALSA i FGC i en la reedició de material de difusió turístic i cultural.

    Nous productes turístics

    Tal com han explicat Erta i Latorre, en la nova estratègia turística, una de les accions més potents d’enguany és la creació d’un nou producte de gamificació, amb la finalitat de promoure la descoberta dels nuclis antics. Es proposen tres rutes que portaran al visitant a recórrer el nucli antic del Pont de Suert, Vilaller i diverses localitzacions de la Vall de Boí a través d’una història centrada en els éssers llegendaris de les bruixes dels Carantos i les encantàries de la Vall de Boí. El públic visitant s’haurà de descarregar l’APP Adventuriq o escanejar un QR i escollir alguna o les tres missions i els reptes de cadascuna d’elles. Cada missió resolta tindrà premi, com ara regals o entrades a equipaments turístics del territori.

    També es mantenen accions ja consolidades com l’edició dels Solistes a l’Alta Ribagorça, i com a novetat, s’està acabant de dissenyar la promoció del nou producte cultural Més Romànic, amb una elecció de dotze construccions romàniques de l’Alta Ribagorça no incloses en el Patrimoni Mundial de la UNESCO ubicades, en la seva major part, en llocs de gran bellesa, poc massificat, que complementen al conjunt Romànic de la Vall de Boí.

    Aquest projecte, iniciat l’any 2021, en el que hi ha col·laborat l’àrea de Noves Tecnologies, Promoció Econòmica i Turisme, inclou, d’una banda, la creació d’un audiovisual promocional i de l’altra, creació d’una xarxa de localitzacions i itineraris per fomentar l’ampliació de l’oferta turística territorial, completant-la amb la publicació d’un llibret informatiu, així com activitats de dinamització.

    Alta Ribagorça economia marca turisme
    Share. Facebook WhatsApp Twitter Email LinkedIn Telegram

    TAMBÉ ET POT INTERESSAR

    Els centres educatius de la Ribagorça reben maletes viatgeres per fomentar la lectura

    desembre 5, 2025

    El CaraAmon de la Vall de Boí acull al 2026 el Campionat de Catalunya de Quilòmetre Vertical

    desembre 4, 2025

    La Fira de Nadal de la Pobla de Segur es trasllada a la plaça de l’Ajuntament

    desembre 4, 2025
    Segueix-nos
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    La teva opinió importa

    Creus que el Black Friday perjudica el comerç local?
    15 Vots
    Vota

    Som el nou diari digital de l’Alt Pirineu. T’apropem l’actualitat de l’Alta Ribagorça, l’Alt Urgell, Cerdanya i els Pallars Jussà i Sobirà.

    Email : mbellera@cadenapirenaica.com
    Contacte: +34 653 14 37 29

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    últimes notícies

    La restauració ambiental del Pla de Salito conservarà una planta aquàtica única de la zona

    desembre 5, 2025

    La Generalitat aposta per promocionar els llibres pirinencs entre els infants

    desembre 5, 2025

    L’Alt Urgell dissenya un pla per ajudar a la integració de les persones nouvingudes

    desembre 5, 2025
    Publicacions més vistes

    Rescaten dues famílies que feien barranquisme a Bóixols perquè els nens no podien continuar per cansament i fred

    maig 13, 202317.967

    Denuncien l’obertura d’una pista de més de 300 metres de llarg en una zona boscosa protegida de Coll de Nargó

    setembre 5, 202317.124

    Un veí de Puigcerdà deixa en herència 7,2 MEUR a la Residència i a l’Hospital de Cerdanya

    desembre 20, 20229.408
    Pirineus Digital
    • Inici
    • Política
    • Societat
    • Economia
    • Cultura
    • Esports
    • Opinió
    • Avís legal
    • Cookies
    © 2025 Pirineus Digital - Cadena Pirenaica.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.