J.P.O. (La Seu d’Urgell).- La comunitat educativa de l’Alt Pirineu i Aran torna a mobilitzar-se en una jornada de vaga que ha començat amb una manifestació aquest divendres al migdia a la Seu d’Urgell. El sector considera inacceptable que no hi hagi propostes noves a la mesa de negociació i lamenten que es trobi paralitzada en el marc de l’acord que van signar els dos sindicats minoritaris en educació.
Ismael Sànchez, militant de CGT a l’Alt Pirineu i Aran, ha posat de manifest la necessitat que qualsevol acorda representi la totalitat de la comunitat educativa: «Portem un any ple de vagues durant les quals el col·lectiu està deixant clar que no està d’acord en el fet que alguns altres sindicats i organitzacions hagin arribat a alguns pactes minoritaris amb el govern i, per tant, seguim lluitant en aquest sentit. És important destacar que qualsevol proposta que vingui del departament, ha de ser refrendada per tota la comunitat educativa».
En aquest sentit, Xavier Mañé, professor de secundària, ha exposat com la situació de precarietat, sobre la qual no s’actua, està afectant a tot el sistema educatiu i, en concret, l’alumnat és qui més hi perd: «El suport és massiu i és com plogués, jo crec que el pacient es mor, el pacient és l’educació, i tothom mira cap a un altre lloc. Les proves PISA i tot ens reporta que el nivell està caient, no un any, sinó un any rere un altre».
La comunitat educativa exigeix establir un pla de xoc immediat i mesures estructurals. Entre les problemàtiques més destaques i sobre les quals es considera que cal una actuació immediata hi ha les ràtios, la burocràcia, les millores de l’escola inclusiva i la recuperació del sou. Precisament, Marisol Salvadó, que forma part d’USTEC-STEs a l’Alt Pirineu i Aran, ha destacat que «és inadmissible i intolerable que s’estigui dient que el nostre sou s’augmenta un 30%. Això és mentida, l’augment que han proposat són 60€ bruts al mes, d’aquí a quatre anys seria un augment de 216 €, si ho mirem no representa ni el 3%, i no és un augment del sou, és una recuperació del sou, portem molts anys amb el sou congelat, ja que no s’ha fet cap augment».
La jornada de vaga preveu aquesta tarda de divendres una marxa lenta fins a la cara nord del Túnel del Cadí, dins de la comarca de la Cerdanya. Allà es concentraran manifestants de les dues comarques per tallar la carretera.





