REDACCIÓ.- El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha presentat aquest dilluns, al Parc Astronòmic del Montsec, la temporada d’estiu, on s’ha destacat que el sector turístic del Pirineu i les Terres de Lleida preveu consolidar aquest estiu el creixement que s’ha registrat durant els últims dos anys i tornar a superar els 580.000 turistes.
El vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano, ha recordat que «l’estiu de l’any passat es va tancar amb la xifra més alta de pernoctacions registrada fins a la data, amb 1,57 milions de nits d’allotjament» i s’ha mostrat optimista per aquesta nova campanya que tot just comença.
El vicepresident ha explicat que les dades dels quatre primers mesos de l’any, que encara són provisionals, «demostren que estem revalidant les dades de l’any passat». En aquest sentit, entre gener i abril els hotels, càmpings, cases de turisme rural i apartaments han rebut 413.000 turistes que han generat 1.017.787 pernoctacions, segons l’Institut Nacional d’Estadística (INE). Serrano ha afirmat que «afrontem aquesta nova temporada amb confiança i amb la voluntat de continuar consolidant el Pirineu i les Terres de Lleida com una de les grans destinacions de natura, muntanya i turisme d’interior del sud d’Europa».
Les empreses vinculades al sector hoteler i els esports d’aventura han destacat el bon nivell de reserves per aquesta temporada d’estiu als allotjaments de les comarques del territori.
Nova campanya de promoció del territori
Durant la presentació de la temporada d’estiu també s’ha fet pública la nova campanya de promoció del Pirineu i les Terres de Lleida que impulsa el Patronat de Turisme i que porta com a lema «Ara Lleida, amb tota naturalitat». El director de l’organisme, Juli Alegre, ha assegurat que l’eslògan «evoca la naturalitat dels nostres paisatges, de la nostra gent, de les experiències que oferim i la d’un model turístic que aposta pel creixement responsable i equilibrat».
Durant la presentació de la temporada d’estiu també s’ha fet pública la nova campanya de promoció del Pirineu i les Terres de Lleida que impulsa el Patronat de Turisme i que porta com a lema «Ara Lleida, amb tota naturalitat». El director de l’organisme, Juli Alegre, ha assegurat que l’eslògan «evoca la naturalitat dels nostres paisatges, de la nostra gent, de les experiències que oferim i la d’un model turístic que aposta pel creixement responsable i equilibrat».
Alegre ha destacat que «fa 35 anys, el lema ‘Ara Lleida’ va néixer com una reivindicació d’un territori que reclamava el seu lloc al món, el seu futur i el seu progrés» i «en aquesta nova campanya, l’Ara busca posicionar la demarcació com una destinació líder en turisme d’interior i amb un model sostenible i regeneratiu, perquè una terra cuidada és una terra que et cuida». La idea és preservar el territori i remarcar la identitat.
La campanya, que mantindrà la nova idea creativa durant els pròxims dos anys, comptarà amb un pressupost de 620.000 euros per aquest estiu. Així, fins a finals de setembre s’han programat tot un seguit d’accions publicitàries dirigides als mercats català, estatal, francès, alemany, anglès, belga, neerlandès i alemany.




