JUDIT PUJOL (La Seu d’Urgell).- L’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha impulsat la campanya ‘Dels fogons al plat’ a través dels perfils institucionals de les xarxes socials. La proposta vol conservar receptes tradicionals, difondre la restauració local i potenciar la gastronomia de proximitat.

Les publicacions donen continuïtat a accions de promoció del comerç ja encetades pel Consistori, com explica Gemma Tó, tinent d’alcalde de Promoció Econòmica de la Seu: “Hem fet molta campanya entre comerços i establiments, i també s’havia de donar visibilitat a l’eix de la restauració i l’hostaleria, sobretot aquest que Catalunya és regió mundial gastronòmica, i per això fem ara aquesta campanya”.
La iniciativa ha començat amb elaboracions de la restauració, i el següent pas és que la població també es sumi a la iniciativa. A través de Turisme Seu es demana que la gent els comparteixi la seva recepta a través del correu electrònic, perquè segons afirma Tó “de tots aprenem i en compartir-les es conserven”.
La campanya, ‘Dels fogons al plat’, s’allargarà durant tot el 2025, amb la idea de crear un receptari per a conservar la cuina tradicional pirinenca.