J.F.D. (Bolvir).- L’Auditori de Bolvir ha acollit aquest dissabte a la tarda la 1a Trobada de Clubs de Lectura de Cerdanya, amb la participació d’una setantena de persones de les vuit iniciatives d’aquest tipus que hi ha a la comarca. L’acte ha servit per compartir inquietuds literàries entre els participants i intercanviar experiències sobre com funciona cada club. També ha comptat amb una xerrada de l’escriptor Albert Villaró i una intervenció de l’editor Eduard Fornés.

«S’ha fet amb la finalitat de retrobar-nos o de trobar-nos, perquè molts ens coneixem però estem disseminats per la comara, i ens hem adonat que hi havia molts clubs que les biblioteques principals alimentàvem», ha explicat Marta Llimós, bibliotecària de Bellver.
Va ser arran d’una trobada entre les responsables de les tres biblioteques municipals que va sorgir la proposta, ja que van constatar l’activitat de clubs de lectura que hi havia, alguns impulsats per veïns i veïnes, com és el cas d’All, Urús i Llívia. D’altres estan vinculats a les biblioteques, com el de Puigcerdà, amb una llarga trajectòria, el de Bellver, amb un any de vida, i el de Bolvir; i n’hi ha dos més promoguts per entitats, el del Casal Comarcal de la Gent Gran i el del Centre Excursionista de Cerdanya. La majoria dels participants són dones de mitjana edat, tot i que hi ha alguna excepció.

Segons han explicat les bibliotecàries, cada club té la seva dinàmica pròpia, amb una periodicitat de reunió que sol ser mensual. La trobada també ha donat peu a fer propostes com crear una bibliografia compartida de lectures. La intenció és repetir la iniciativa i que sigui rotatòria cada any en un dels pobles que té club de lectura.




