MARIA FORMENTI (Llívia).- L’Associació d’Hotels i Càmpings de Cerdanya ha llançat una campanya per promoure el turisme sostenible. Des de l’entitat aposten per minimitzar l’impacte ambiental dels establiments associats i per implicar també els visitants en la cura de l’entorn durant la seva estada. La campanya s’anomena ‘Mil maneres d’estimar la Cerdanya’, i anima els visitants a seguir alguns consells o recomanacions, com ara apagar els llums de l’habitació quan ja no es necessitin, reutilitzar les tovalloles o fer ús dels punts de reciclatge.
Amb aquestes senzilles mesures, i segons explica Mònica Isern, portaveu de l’Associació, el que es vol és “conscienciar els nostres clients perquè respectin la muntanya i la Cerdanya. Per exemple, emportant-se la cantimplora quan van d’excursió en comptes d’ampolles de plàstic, o que tornin la seva brossa dins la motxilla en acabar la sortida”. Per a Isern, es tracta de “missatges simples i clars que hem de recordar perquè aquests petits gestos millorin la salut de la muntanya”.
Qui fa les recomanacions és la pinya Quisca, que és la imatge d’aquesta campanya, la qual ja fa uns mesos que s’ha posat en marxa. Els hotelers creuen que poc a poc va arribant el missatge com confirma Isern: “Sobretot entre els infants, que raonen els missatges, i al final és l’important, que el jovent prengui consciència”.
L’entitat compta actualment amb una vintena d’establiments associats.