REDACCIÓ (Alt Pirineu i Aran).- Aquest dimarts, el Servei d’Emergències Mèdiques (SEM) ha adjudicat el concurs de transport sanitari de l’Alt Pirineu que donarà servei en el període 2025-2030 a l’empresa Transport Sanitari de Catalunya, SLU, que s’encarregarà tant del transport sanitari urgent com no urgent.
El concurs, que abasta el transport sanitari del SEM a tot Catalunya, s’ha adjudicat per 1.970 milions d’euros dividit en 10 lots, un dels quals és el corresponent a l’Alt Pirineu i Aran. L’empresa adjudicatària també assumeix el transport de Catalunya Central.
A tot el país, en el cas del servei urgent, s’incrementen els recursos en 46 ambulàncies més, prop de 380 professionals i quasi 311.000 hores més de servei. Pel que fa al no urgent, s’incorporen nous vehicles amb noves funcionalitats, així com una imatge específica tant en vehicles com en uniformes.
En aquest concurs públic s’han presentat un total de 12 empreses, totes elles, actualment, amb contracte amb el SEM. Ara s’obre un període de 15 dies hàbils en què les empreses poden presentar recursos davant el Tribunal Català de la Contractació Pública en cas de no estar d’acord amb les adjudicacions.
L’oferta de contractació pública està basada en informes tècnics que s’han estat treballant al SEM durant tres anys, que inclouen les necessitats canviants dels pacients i del Sistema de Salut, juntament amb una nova eina que s’ha creat en col·laboració amb l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya. Es tracta d’un mapa interactiu i dinàmic que integra tant criteris tècnics desenvolupats pel SEM i les dades d’actuacions realitzades a Catalunya des de 2016, com dades demogràfiques i orogràfiques del territori, entre d’altres.
Aquesta eina permet determinar les posicions òptimes per les ambulàncies alhora que ajuda a decidir on reubicar o posicionar una nova ambulància al territori, per reduir el temps de resposta en situacions d’emergència i garantir una millor cobertura de la zona.