J.P.O. (La Seu d’Urgell).- La Delegació del Pirineu del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya ha fet entrega dels guardons de la vintena edició dels Premis COAC. La iniciativa ha rebut una quinzena de Treballs de Recerca d’estudiants de batxillerat de la vegueria de l’Alt Pirineu i Aran vinculats a arquitectura, urbanisme, territori, paisatge, ecologia i sostenibilitat.
Joan Marquet, delegat al Pirineu del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya ha explicat quins han estat els treballs premiats: «El treball guanyador ha estat un treball de l’Institut de Puigcerdà sobre un estudi de cases passives, el segon premi ha estat un treball de l’Institut Brudieu, un estudi un arquitecte que va treballar molt aquí entre els anys 50 i 70 i sobre les obres que fa va fer a la ciutat de la Seu d’Urgell, i el tercer premiat és un treball que hem trobat molt interessant i que és sobre el problema de l’habitatge a la Seu d’Urgell i la repercussió que té Andorra sobre el problema d’habitatge a l’Alt Urgell».
En l’acte també s’han entregat els premis del Concurs de Fotografia d’Arquitectura i Urbanisme adreçat a l’alumnat de Batxillerat Artístic de l’Institut Joan Brudieu. En aquest sentit, Joan Marquet ha destacat que es busca el detall diferent: «Cada any es dona un tomb pel centre històric de la Seu per buscar punts de vista, detalls… no volem que fotografiïn edificis sencers ni coses molt emblemàtiques, sinó que es fomenta la creativitat dels alumnes quedant-se amb els detalls que puguin anar veient any a any. Moltes fotografies acaben sent repeticions, però sempre hi ha una cosa nova que capta l’atenció».
D’altra banda, el 4 de juny s’inaugurarà l’exposició ‘La Ciutat dels Infants’ que es podrà visitar a la segona planta del Centre Cívic El Passeig, a la Seu d’Urgell.





