J.P.O. (La Seu d’Urgell).- El Consell Municipal d’Adolescents de la Seu d’Urgell ha fet balanç, aquest dimecres en el plenari final de la temporada, de les accions impulsades per lluitar contra l’assetjament escolar. La temàtica es va proposar en el primer ple, el passat mes de novembre, i durant el curs els mateixos joves han dissenyat una campanya centrada a conscienciar i prevenir.
Christina Moreno, regidora d’educació i d’infància i joventut de la Seu d’Urgell, ha destacat que la temàtica triada ha estat un gran encert per part dels joves: «El fet que aquest projecte tingui més profunditat és la temàtica que van triar, ja que és una temàtica que ens ocupa a tots i a totes, que no té edats ni espais concrets, i que pot succeir en qualsevol àmbit de la nostra vida i en qualsevol espai, per tant, prenia molta força i casualment el consell municipal d’infants també va assumir el mateix projecte i que, per tant, era com doble força i ho havíem de recolzar. També s’ha d’agrair la feina d’acompanyament de les tècniques».
Els representants del consistori també han fet seguiment de les peticions fetes pels joves com la renovació de la gespa del camp de futbol o l’impuls d’intercanvi de roba. En aquest sentit, la regidora ha posat de manifest la importància de sentir-se part activa de la comunitat: «El fet que vegin també quina és la seva part activa en el context en el qual es mouen, que no són actors i actrius passius, sinó que tenen un paper fonamental en la seva ciutat, des de la recollida d’aquell petit paper que es poden trobar fins a poder proposar fer un parc inclusiu, de les petites a les grans coses».
L’òrgan també ha aprovat la creació d’un grup motor per organitzar una acampada jove al municipi.





