REDACCIÓ (La Seu d’Urgell).- Dos periodistes japonesos de la revista Plus Road Trip, especialitzada en viatges en cotxe, han participat en un viatge organitzat per l’Agència Catalana de Turisme i el Centre de Promoció Turística d’Àsia-Pacífic per promocionar el Grand Tour de Catalunya al mercat japonès. Entre d’altres comarques, la ruta ha passat per l’Alt Urgell, Cerdanya, els Pallars, l’Alta Ribagorça i la Val d’Aran, amb l’objectiu d’apropar el patrimoni natural, cultural i gastronòmic del territori.

Els periodistes han visitat les esglésies romàniques de la Vall de Boí, el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i la catedral de Santa Maria de la Seu d’Urgell i Bellver de Cerdanya. Durant tot el viatge, han pogut degustar els millors productes de la gastronomia pirinenca, com els formatges i la mantega de l’Alt Urgell i la Cerdanya.
L’organització del viatge ha comptat amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Foment Torisme Val d’Aran, Lleida Turisme, el Patronat de Turisme de la Vall de Boí, el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, i els consells comarcals del Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, l’Alt Urgell i la Cerdanya.