J.B. / M.B.F. (Lleida).- Aquest dimecres, la Diputació de Lleida ha acollit la presentació de la nova temporada de neu al Pirineu, de les estacions que hi ha dins de la demarcació. Una campanya que es marca com a objectiu consolidar els 1,4 milions de forfets venuts. Cal remarcar que la temporada passada va ser la segona més alta de la història pel que fa a forfets venuts.
A més, des del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, s’ha aprofitat la presentació de la temporada per donar el tret de sortida a una campanya per promocionar l’oferta turística de la demarcació, que inclou imatges d’esquí alpí, esquí nòrdic, raquetes, cultura, natura i gastronomia. El director del Patronat, Juli Alegre, també ha detallat que hi destinaran 450.000 euros i que, entre les principals accions que es desenvoluparan durant l’hivern, hi ha una campanya de relacions públiques al mercat francès, l’assistència a fires com la World Travel Market de Londres o FITUR de Madrid i l’organització de viatges per periodistes i creadors de contingut per mostrar una experiència real a la destinació.
Durant la presentació, que ha comptat amb representants de la majoria dels complexos, s’ha especificat que la temporada començarà dissabte amb l’obertura de l’estació a cavall entre el Pallars Sobirà i la Vall d’Aran, Baqueira, i que alguna estació de nòrdic també ja ha començat a posar en marxa les seves instal·lacions, com Tuixent la Vansa que té obert un tram d’iniciació. D’altra banda, s’han posat com a data de tancament de la temporada el dia 6 d’abril, coincidint amb el Dilluns de Pasqua.
A la demarcació hi ha 11 estacions d’esquí alpí i nòrdic, que la temporada passada van generar un impacte econòmic de 317 milions d’euros entre forfets i impacte directe de vendes. A més, s’ha manifestat que aquests complexos suposen 2.200 llocs de treball directes, als que cal sumar uns altres 8.000 en sectors com la restauració, l’hoteleria o les empreses que ofereixen activitats complementàries.
Durant la presentació s’ha volgut remarcar que entre totes les estacions se suma més de 500 kilòmetres de pistes, a més d’un ampli ventall d’activitats complementàries a l’oferta de l’esquí. Es destaca que actualment ofereixen serveis a la zona 140 empreses.
Pel que fa a millores als complexos, s’ha explicat que, en total, s’han invertit 14,40 milions d’euros per aquesta temporada, que han anat enfocats sobretot a la sostenibilitat, la modernització de les instal·lacions, l’arranjament de pistes i la millora dels sistemes de producció de neu per reforçar l’eficiència dels canons. A banda, que s’ha posat de manifest l’esforç que es fa per desestacionalitzar l’oferta i poder oferir activitats durant tot l’any. També s’ha treballat l’accessibilitat, per oferir un espai sense barreres, amb millores a tots els complexos d’esquí.


