M.B.F. (Tremp).- Uns 400 alumnes de les escoles de Tremp visiten aquests dies la biblioteca pública Maria Barbal en el marc del projecte Pallars Lector. En aquesta ocasió les sessions d’animació lectora s’han dedicat a la convivència i els conflictes de relació. A través dels conta-contes de la Sara Sareta es treballa la resolució de conflictes i l’assetjament escolar.
En aquest sentit, la mestra de l’escola Valldeflors, Cristina Salazar, ha indicat que “ens estem adonant que la canalla cada vegada té més problemes per relacionar-se i arreglar els conflictes, i des de l’escola s’ha decidit participar en aquestes sessions, a banda de treballar-ho a classe, per intentar que la canalla sigui conscient que ser diferent, que ser companys i compartir són valors que no s’han de deixar perdre i que s’han de treballar des de casa i, sobretot, des de l’escola”.
El fil conductor ha estat una carta d’una minairona que els infants han rebut a la classe. La directora de la biblioteca pública Maria Barbal, Laura Fuses, ha detallat que “hi ha un personatge, que és la minairona Sol, que els ha convidat a venir a la biblioteca per demanar-los ajuda, ja que té un problema amb els seus companys i, mitjançant els contes, cançons i un parell de titelles, es tracta que els nens ajudin a la minairona a solucionar el problema”.
Des de la biblioteca han destacat que una de les principals finalitats és que els infants vegin la lectura com un fet lúdic. En aquest sentit doncs, es preparen uns lots de llibres en préstec per les classes que els ho demanen perquè s’enduguin la lectura a casa i la gaudeixen durant aquestes festes de Nadal en família.
En total, participen en l’activitat 21 grups escolars, amb alumnes d’entre 2 i 9 anys.