Close Menu
    Més notícies

    Iniciatives pirinenques entre les premiades als “Projectes Arrelament al Territori”

    desembre 12, 2025

    Rialp reobrirà definitivament al febrer l’accés a Escàs i Caregue després de l’esllavissada de l’agost

    desembre 12, 2025

    Quan el món trontolla

    desembre 12, 2025

    El Concurs Escolar de Nadales de l’Alt Urgell compta amb més de 1.800 treballs presentats

    desembre 12, 2025

    Junts exigeix agilitat perquè els pirinencs puguin utilitzar més serveis de l’hospital d’Andorra

    desembre 12, 2025

    Un èxit espaterrant!

    desembre 12, 2025
    Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
    Últimes notícies:
    • Iniciatives pirinenques entre les premiades als “Projectes Arrelament al Territori”
    • Rialp reobrirà definitivament al febrer l’accés a Escàs i Caregue després de l’esllavissada de l’agost
    • Quan el món trontolla
    • El Concurs Escolar de Nadales de l’Alt Urgell compta amb més de 1.800 treballs presentats
    • Junts exigeix agilitat perquè els pirinencs puguin utilitzar més serveis de l’hospital d’Andorra
    • Un èxit espaterrant!
    • El màster en Gestió d’Àrees de Muntanya celebra el dia Mundial de les Muntanyes a Prat de Cadí
    • El projecte Tió solidari de l’escola Mossèn Albert Vives de la Seu recull 480 kg d’aliments
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Pirineus DigitalPirineus Digital
    • Inici
    • Política
    • Societat
    • Successos
    • Medi ambient
    • Economia
    • Cultura
    • Esports
    • agenda
    • Opinió
    Pirineus DigitalPirineus Digital
    Home»Política»Carreteres rebutja la proposta de la Pobla de Segur de construir dues rotondes més a la futura variant
    Política

    Carreteres rebutja la proposta de la Pobla de Segur de construir dues rotondes més a la futura variant

    L'Ajuntament presentarà al·legacions per aconseguir-ho, però no veu cap predisposició al govern espanyol
    setembre 8, 2022
    Un moment de la reunió per la variant de la Pobla de Segur. / SGEL

    GUILLEM LLUCH TORRES (La Pobla de Segur).- L’alcalde de la Pobla de Segur, Marc Baró, s’ha reunit aquest dimecres amb el subdelegat del Govern espanyol a Lleida, José Crespín, i amb el Cap de la Unitat de Carreteres del MITMA a Lleida, Juan Antonio Romero. Han tractat la qüestió de la variant que promou el Ministeri de Transports a la població a la travessia urbana de la N-260.

    Durant la trobada, l’alcalde els ha transmès de nou la petició que fa temps que realitza l’Ajuntament per tal que el projecte inclogui dues rotondes que ara mateix no estan previstes: una per connectar amb l’avinguda de Sant Miquel del Pui i una altra per enllaçar amb l’avinguda de Verdaguer. L’objectiu en aquest darrer cas seria que els vehicles que surten per aquesta avinguda no hagin d’anar a fer la volta a la Figuereta si volen agafar la variant; o que els vehicles que venen per la variant no hagin d’anar també fins a la Figuereta per poder fer la volta i entrar a la Pobla per l’avinguda de Verdaguer.

    Consultat per aquest mitjà, però, Baró ha deixat clar que no ha trobat cap mena de predisposició en modificar el projecte per incloure aquestes dues rotondes. “No hi ha cap possibilitat, ja al primer període d’al·legacions no ho van tenir en compte i ara, al projecte executiu faran el mateix”, ha vaticinat.

    Tot i això, ha deixat clar que “nosaltres hi presentarem una al·legació, continuarem insistint i parlarem amb més gent per mirar d’aconseguir-hi, perquè el que no poden fer és una variant que doni l’esquena al municipi”. En aquest sentit, ha alertat que si el projecte tira endavant d’aquesta manera “i no posem barreres a dins del municipi, la gent continuarà passant per dins”, per evitar fer tanta volta si només hi ha la rotonda a la carretera de Senterada.

    Justament, Baró també ha demanat que en aquesta darrera rotonda “augmentin el pendent, per no haver de fer tanta trinxera a la zona plana de Sant Miquel”. En aquest cas, però, tampoc s’ha mostrat gaire optimista respecte al resultat que tindrà la petició.

    Projecte de la variant / Mitma

    Pel que fa als terminis, Baró ha detallat que “ara s’estaran un any fent el projecte constructiu, després hi haurà el període d’al·legacions d’aquest projecte, l’exposició pública i llavors caldrà aconseguir els 52 milions que val l’obra del pressupost de l’Estat, licitar les obres i que comencin”.

    L’alcalde no creu que tot plegat pugui començar abans que acabi l’actual legislatura espanyola i ha alertat que aquests projectes, molts cops “depenen del color polític que hi ha al govern”. Tot i això, ha admès que el fet que el projecte tingui la catalogació d’urgent per qüestions de seguretat pot facilitar que es mantingui, encara que canviï el color del govern a Madrid.

    Crespín destaca el compromís amb l’Eix Pirinenc
    Per la seva banda, després de la reunió, el subdelegat del Govern espanyol a Lleida, José Crespín s’ha felicitat “pel gran interès que ha despertat un projecte clau en la millora de les comunicacions del Pirineu i de la mobilitat i seguretat viària en el municipi’. També ha destacat que “amb l’aprovació del projecte de variant a Pobla de Segur el Ministeri continua fent efectiu el seu compromís de millora de l’eix Pirinenc”.

    Des de la subdelegació també han apuntat que la necessitat de la variant es justifica pel previsible increment del trànsit, en haver estat ja condicionats els trams que conflueixen a la Pobla de Segur: cap a Senterada (direcció nord), a Sort (nord-est) de l’N-260, i a Tremp per la carretera C-13, la titularitat de la qual correspon a la Generalitat de Catalunya. Aquest increment del trànsit agreujaria les condicions de circulació, ja insuficients a la travessia, contribuint al deteriorament de les condicions d’habitabilitat i incrementant el risc d’accidents.

    La variant té una longitud de 1.954 m, que s’inicien a la glorieta de l’N-260 i comprèn el tram que va des del pont sobre el riu Flamisell fins al barranc de Vallcarga, finalitzant en un semi enllaç que permetrà connectar amb l’actual N-260.

    El traçat inclou un viaducte de 122 metres sobre el riu Flamisell, un túnel de 915 metres al nord de la població de la Pobla (805 metres excavats més 110 metres de fals túnel), i un viaducte de 128 metres per salvar el barranc de Vallcarga. A més, el túnel compta amb una galeria d’evacuació paral·lela d’uns 672 metres de longitud. La permeabilitat transversal apunten que s’assegura mitjançant un pas inferior i un altre de superior, en aquest cas una passarel·la de vianants que dona accés a l’ermita de Sant Fructuós. També es projecta una reordenació dels accessos existents. El pressupost estimat de l’actuació és de 52,7 milions d’euros.

    carreteres infraestructures La Pobla de Segur N-260 Pallars Jussà política variant
    Share. Facebook WhatsApp Twitter Email LinkedIn Telegram

    TAMBÉ ET POT INTERESSAR

    Quan el món trontolla

    desembre 12, 2025

    El Pallars Jussà posa en marxa una nova campanya de recollida solidària de joguines

    desembre 11, 2025

    La biblioteca Maria Barbal promou la lectura de llibres de misteri entre els infants de Tremp

    desembre 11, 2025
    Segueix-nos
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    La teva opinió importa

    Aprofitaràs les primeres setmanes d'obertura de les estacions per anar a esquiar?
    16 Vots
    Vota

    Som el nou diari digital de l’Alt Pirineu. T’apropem l’actualitat de l’Alta Ribagorça, l’Alt Urgell, Cerdanya i els Pallars Jussà i Sobirà.

    Email : mbellera@cadenapirenaica.com
    Contacte: +34 653 14 37 29

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    últimes notícies

    Iniciatives pirinenques entre les premiades als “Projectes Arrelament al Territori”

    desembre 12, 2025

    Rialp reobrirà definitivament al febrer l’accés a Escàs i Caregue després de l’esllavissada de l’agost

    desembre 12, 2025

    El Concurs Escolar de Nadales de l’Alt Urgell compta amb més de 1.800 treballs presentats

    desembre 12, 2025
    Publicacions més vistes

    Rescaten dues famílies que feien barranquisme a Bóixols perquè els nens no podien continuar per cansament i fred

    maig 13, 202317.968

    Denuncien l’obertura d’una pista de més de 300 metres de llarg en una zona boscosa protegida de Coll de Nargó

    setembre 5, 202317.127

    Un veí de Puigcerdà deixa en herència 7,2 MEUR a la Residència i a l’Hospital de Cerdanya

    desembre 20, 20229.409
    Pirineus Digital
    • Inici
    • Política
    • Societat
    • Economia
    • Cultura
    • Esports
    • Opinió
    • Avís legal
    • Cookies
    © 2025 Pirineus Digital - Cadena Pirenaica.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.