L’Ajuntament d’Alp ha rebut la notícia sobre l’estudi per habilitar un tren-tramvia entre l’estació d’Urtx-Alp i Andorra amb sorpresa. Tot i que d’entrada la veuen amb bons ulls, demanen, una vegada més, que es tingui en compte el territori.
L’alcalde d’Alp, Carlos Adserà, ha apuntat que “m’hauria agradat que, abans de saber-ho pels mitjans de comunicació, ja que sempre diuen que el territori és tan important, que ens haguessin reunit a l’alcalde d’Alp i al de Fontanals per comentar-ho”. Tot i això, ha afegit que “penso que la idea pot ser bona, ja que un transport públic, si es fa bé, sense perjudicar el territori, pot ser bo i, de fet, prou falta ens fa el transport públic aquí”.
A banda, des dels ajuntaments d’Alp i de Fontanals de Cerdanya han aprofitat per demanar a Adif la remodelació de l’actual estació d’Urtx-Alp, que es troba en un estat d’abandó.
Recordem que, tal com es va anunciar aquest dijous, el Govern, a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha licitat la redacció de quatre documents per analitzar la factibilitat de quatre noves línies de tren-tramvia en diversos punts del país: el Pirineu, les Terres de l’Ebre, el Bages, la Costa Brava. Aquests informes determinaran les potencialitats de les diverses xarxes tramviàries analitzades per tal d’incloure-les, si escau, en els diferents planejaments territorials.
Pel que fa al cas del Pirineu, la línia tindria una longitud aproximada de 57 km i connectaria Alp, la Seu d’Urgell i Andorra. L’objectiu seria establir una connexió ferroviària a l’interior de l’Alt Pirineu i facilitar l’enllaç entre Barcelona, la Seu d’Urgell i Andorra, convertint l’estació d’Urtx-Alp en una ròtula ferroviària amb connexió amb Puigcerdà i Tolosa.