El Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça ha decidit renovar la campanya de promoció turística que mantenia amb la companyia ALSA. Així, des d’aquesta setmana i fins a l’agost, un autobús de l’empresa circularà amb una imatge promocional de la comarca amb l’objectiu de captar l’atenció dels conductors que circulin per la N-230, la principal via de comunicació entre Barcelona, Lleida i la Val d’Aran, passant justament per l’Alta Ribagorça.
Des del Consell Comarcal han explicat que, a causa de l’èxit de l’anterior campanya, l’ens ha decidit renovar l’acció de promoció. Per a aquesta nova acció s’ha volgut destacar el projecte “Més Romànic”, que té la voluntat de fomentar la dinamització cultural i la reactivació econòmica de la comarca, projectant trets identitaris propis.
“La finalitat és captar l’atenció d’un mercat tan nombrós com el de la ciutat comtal i alhora promoure nous productes turístics”, ha detallat des del Consell Comarcal. En aquest cas, s’ha volgut retolar la part posterior de l’autobús amb una imatge nocturna de l’ermita Sant Salvador d’Irgo, d’origen romànic datada del segle XII i declarada bé cultural d’interès nacional l’any 1992.
Aquest temple, juntament amb dotze més formen part del patrimoni que s’inclou en el nou producte turístic “Més Romànic” i que complementen els inclosos en el Patrimoni Mundial de la UNESCO. La campanya també vol reforçar la visibilitat de la nova marca turística i el seu ‘claim’ “Fes, Sent i Descobreix” així com dels tres municipis que formen part de la comarca.
La presidenta del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça, Maria José Erta Ruiz, ha destacat que aquesta iniciativa forma part del Pla Anual de Promoció Turística 2022, que inclou una sèrie d’accions orientades a millorar la projecció de la comarca a l’exterior i potenciar el turisme sostenible i experiencial. “L’any anterior vam veure que el fet d’utilitzar una de les vies més transitades de l’Estat com és l’N-230, amb un volum diari de més de 4.000 vehicles, ens serveix per posicionar el nom de l’Alta Ribagorça en el mapa, per la qual cosa enguany continuarem amb la línia iniciada amb l’exercici anterior” ha explicat la presidenta.
La campanya de promoció se sumarà aviat a una segona acció de retolació de combois de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que per tercer any consecutiu es realitza amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Turisme, FGC i el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.