JUDIT PUJOL ODÉN (La Seu d’Urgell).- Els grups de l’oposició del Consell Comarcal de l’Alt Urgell -Compromís, Esquerra i la CUP- han fet que hagi quedat sobre la taula l’aprovació de l’expedient de contractació i plecs de la línia La Seu d’Urgell – Sort, en no estar d’acord amb l’equip de govern, de Junts. Fins ara el punt de sortida i arribada dels dos serveis que s’ofereixen diàriament -un al matí i l’altre a la tarda- era a Sort, fet que dificultava que taxistes de l’Alt Urgell s’interessessin a oferir-lo, ja que els implicava fer quatre viatges per cobrar-ne dos.
Davant d’aquesta situació, l’equip de govern de l’Alt Urgell havia aprovat una modificació que contemplava dues opcions i permetia escollir el punt d’origen dels viatges, amb l’objectiu d’igualar les condicions. En aquest sentit, la presidenta del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, Josefina Lladós ha explicat que “entenem que era l’opció més neutra i que no perjudicava a ningú, que és el que ens movia, justament no perjudicar ni beneficiar a un col·lectiu o a un altre, fos de la banda que fos del Cantó”.
Els arguments de l’oposició
Els grups de l’oposició, però, han demanat que el servei licitat per l’òrgan comarcal només contempli la sortida des de la capital urgellenca. En aquest sentit, la portaveu d’Esquerra, Carme Lostao, ha explicat que “no és que no afavoríssim a ningú, sinó que perjudicàvem al sector i pensem que als usuaris de la Seu, també; per tant, estem satisfets que s’hagi considerat la retirada d’aquesta opció”.
L’equip de govern ha recordat que el sector de l’Alt Urgell no s’havia interessat per prestar el servei fins ara. També ha apuntat que el servei és força utilitzat per gent de Sort que es desplaça a la Seu d’Urgell, on hi ha molts més serveis que a la capital del Sobirà i que, per tant, té sentit que el primer viatge del dia surti de Sort i el darrer, hi acabi.
Des de l’oposició, però, han remarcat la necessitat de canvis. Així, Gisela Sellés, de la CUP, ha apuntat que “el dia que estiguin en les mateixes condicions ens semblarà correcte, però ara mateix no ens ho sembla, i l’argument que és una línia històrica potser hem de començar a superar-lo i vetllar pels interessos de la gent del territori”.
Per la seva banda, el portaveu de Compromís per l’Alt Urgell, Jordi Nadal, ha indicat que “si un dia, el Consell Comarcal de l’Alt Urgell es pot harmonitzar amb el del Pallars Sobirà per això i també per coses més importants que aquesta, que n’hi ha i les posarem sobre la taula quan toqui, que ho facin, però nosaltres només demanem que tinguin en compte que un taxista de la Seu ha de fer quatre viatges, i un de Sort, dos, per prestar aquest servei”.
Actualment, la licitació del servei al matí és gestionada pel Consell Comarcal del Pallars Sobirà i la de la tarda pel Consell Comarcal de l’Alt Urgell. Finalment, el punt s’ha retirat del ple i s’ha acordat aprovar-lo en Junta de Govern, al gener, amb el compromís que el contracte només contempli el punt d’origen des de la Seu d’Urgell.