MARIA FORMENTI COSP (Puigcerdà).- L’alcalde de Puigcerdà, Jordi Gassió, i el primer tinent d’alcalde, Francesc Armengol, han exposat aquest dimarts en roda de premsa el balanç dels 130 primers dies de mandat. El govern de coalició, format per quatre regidors de Junts i quatre de Futur per Puigcerdà, han recalcat que treballen de manera “conjunta i coordinada” per la vila “sense importar els colors polítics”.
Els màxims representants del consistori han abordat diversos temes, com ara les finances, la seguretat, el tractament de residus o l’habitatge. També han explicat que han hagut de prendre decisions ràpides per solucionar temes urgents, com ara el pagament de factures pendents, i que això els ha dificultat engegar nous projectes.
Armengol ha indicat que “hem trobat un ajuntament desordenat i sobretot amb una gestió complexa, i la immediatesa de les decisions que s’han de prendre en el dia a dia en alguns moments no ens està permetent fer previsió, sinó que encara estem fent en alguna part, acció; hem de gestionar reaccions de situacions sobrevingudes, degut a la inacció o desorganització del govern anterior”.
Factures impagades i proveïdors que no volen servir
Per la seva banda, Gassió ha assenyalat que s’han trobat “licitacions que no s’han realitzat quan tocava i un nombre extraordinari de factures impagades que no ens permeten treballar, ja que els proveïdors no volen servir-nos”. Ha remarcat que “estem en procés d’iniciar les licitacions corresponents per regularitzar les contractacions, i encara ens en quedaran que s’haurien d’haver fet d’una altra manera”.
Tots dos han detallat que l’actual consistori ja ha pagat més 1.600.000 euros en 426 factures que estaven registrades abans del 17 de juny, però que encara queden per pagar més de 650 factures amb un valor total d’1.560.000 euros. Pel que fa a l’increment del sou que han tingut els regidors i regidores, han explicat que han trobat una fórmula perquè això no comporti un major cost a la ciutadania.
Sous dispars i “desmotivació” entre el personal
A l’àrea de recursos humans, s’han trobat “amb uns sous molt dispars entre treballadors de les mateixes àrees funcionals, el que provoca una certa desmotivació en alguns dels empleats”. Per aquest motiu, han iniciat un procés d’estabilització i reordenació del personal. També han lamentat la falta de personal al consistori i han avançat que obriran noves places de treball, una d’elles per disposar d’una persona que es responsabilitzi de tramitar les subvencions. La manca d’efectius també és present a la Policia Local i a la Brigada Municipal. En aquest sentit, procuraran disposar de més personal en els pròxims mesos.
Des del consistori han explicat que els contractes de la gestió de l’aigua i de la recollida selectiva estan caducats un fet que, diuen, “s’evidencia als carrers”. També han avançat que incrementaran la taxa d’escombraries uns 20 euros anuals.
Pel que fa als projectes que preveuen endegar en els pròxims mesos, n’han citat alguns com ara millores al Museu Cerdà i al Casino Ceretà, l’impuls d’una nova fira de Nadal, la dinamització de l’entorn de l’Estany durant tot l’any, la millora de la comunicació amb els barris i pobles agregats o l’impuls d’un nou servei de taxi-bus.