REDACCIÓ.- Les comarques de l’Alt Pirineu així com l’Aran s’han promocionat aquest cap de setmana a la fira B-Travel de Barcelona. Ho han fet de la mà del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, que hi ha mantingut una presència destacada. L’objectiu ha estat potenciar les demarcacions de l’Alt Pirineu i Aran i de les Terres de Lleida davant el públic de proximitat i català amb vista a les properes vacances de Setmana Santa i d’estiu i amb propostes per fer escapades de caps de setmana i ponts festius durant tot l’any.
Tal com han explicat des del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, la B-Travel ha estat des de sempre un saló de referència per al sector turístic de l’Alt Pirineu i Aran i de les Terres de Lleida, atès que el públic català representa el principal mercat turístic de procedència per al conjunt d’aquestes dues demarcacions. Així, l’any 2022 el públic català va representar el 60% de les pernoctacions del mercat estatal en els establiments d’hoteleria d’aquests dos territoris, segons les dades de l’INE. Unes dades força extrapolables, segons el Patronat, quant a percentatges a la resta de sectors d’allotjament turístic d’aquestes dues demarcacions.
Durant l’acte d’inauguració de la Fira B-Travel, el cap de Promoció i Màrqueting del Patronat de Turisme, Juli Alegre, ha subratllat la importància de reforçar les diferents actuacions adreçades al mercat català que fan tant el Patronat de Turisme com la resta d’oficines de turisme del territori per mirar de consolidar aquest any 2023 els resultats del 2022, que es va tancar amb el millor resultat de la història amb un increment d’un 2,56% quant al nombre de viatgers i d’un 9,71% pel que fa a la xifra de pernoctacions en relació amb l’any 2019, abans de la pandèmia, segons les dades de l’INE en els establiments d’hoteleria, turisme rural, càmpings i apartaments turístics.
Alegre ha mostrat la seva satisfacció pels primers resultats que es coneixen d’aquest any 2023 i ha expressat la seva confiança de poder consolidar les xifres del 2022. Segons ha detallat, “amb les dades que tenim del comportament turístic dels mesos de gener i febrer en establiments d’hoteleria i del gener en els establiments de turisme rural, càmpings i apartaments turístics d’enguany en relació amb el mateix període de l’any passat, tenim un creixement d’un 5,69% més de viatgers i un 5,48% més de pernoctacions”. A més, ha indicat que les mateixes dades comparades amb l’any 2019, abans de la COVID, mostren un canvi de tendència a favor de destinacions com les de l’Alt Pirineu i Aran i les Terres de Lleida, “on els espais naturals i les activitats a l’aire lliure i sense aglomeracions són un factor que el nostre públic valora cada cop més”. En relació amb el 2019, ha afegit, “les pernoctacions han crescut un 26% i els viatgers un 10%. També el turisme internacional s’ha recuperat, amb creixements d’un 6,64% respecte al 2022 i d’un 4,5% en relació amb el 2019”.
Espai Pirineu i Terres de Lleida al B-Travel
Al saló B-Travel de Barcelona, que s’ha celebrat al recinte firal de Montjuïc des de divendres i fins diumenge, el Patronat hi ha participat amb taulells específics per al Pirineu i per a les Terres de Lleida, dins l’estand de Catalunya de l’Agència Catalana de Turisme i el segell de “Biosphere Destination”.
A l’espai del Pirineu el visitant hi ha trobat el conjunt de l’oferta turística dels consells comarcals de l’Alt Urgell, l’Alta Ribagorça, la Cerdanya, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i el Solsonès, i a l’espai Terres de Lleida, l’oferta dels consells comarcals de les Garrigues, la Noguera, el Pla d’Urgell, la Segarra, el Segrià i l’Urgell, i Turisme de Lleida. La Val d’Aran ha tingut un espai diferenciat dins l’estand de l’Agència Catalana de Turisme.
L’espai s’ha articulat al voltant dels eixos bàsics, amb els productes de cultura, gastronomia, turisme familiar, turisme actiu i esports d’aventura, neu, cicloturisme, moturisme, banys de bosc i el catàleg de la destinació 365.
Cadena Pirenaica, present a B-Travel
D’altra banda, enguany Cadena Pirenaica, grup editor de Pirineus Digital, també ha estat present al saló B-Travel. L’empresa hi ha promocionat alguns dels seus productes, com la revista turística ‘Sortida’ i ha realitzat diverses entrevistes, de la mà de Sergi Mas.