REDACCIÓ.- El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) del govern espanyol ha adjudicat per un import de 720.720 euros (IVA inclòs), el contracte de serveis per redactar l’estudi informatiu de “Condicionament i variants de traçat de l’N-260, Eix Pirinenc. Tram: La Seu d’Urgell (carretera N-145) – Adrall”.
Des del ministeri han remarcat que, en aquest àmbit, l’Eix Pirinenc (N-260) suporta una elevada intensitat de trànsit, amb una mitjana diària de 15.000 vehicles i pics estacionals de fins a 22.000 vehicles al mes d’agost. A més, les característiques de la infraestructura, amb trams en travessia, edificacions confrontants, nombrosos accessos directes i interseccions, “motiva la necessitat d’emprendre una millora d’aquesta carretera”.
Així, l’objecte de l’estudi informatiu serà definir i comparar en línies generals diferents alternatives per millorar l’N-260 entre els quilòmetres 227,600 i 234,000, corresponent al tram entre la Seu d’Urgell, al voltant del km 1,100 de la carretera N-145, i Adrall, bé mitjançant l’aprofitament del corredor actual amb el condicionament de la infraestructura existent, bé plantejant variants de traçat on calgui.
Aquest estudi informatiu servirà de base a un expedient d’informació pública i a un tràmit d’avaluació d’impacte ambiental, a fi de poder seleccionar l’alternativa més adequada.
Renovació del ferm al voltant de Baro
D’altra banda, el mateix Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana també ha adjudicat, en aquest cas per un import de 326.458 euros (IVA inclòs), el contracte d’obres de “Rehabilitació superficial del ferm de la carretera N‐260, del quilòmetre (km) 286,600-289,500, al terme Municipal de Soriguera”. L’objecte de les obres serà la rehabilitació superficial del paviment d’aquest tram de l’Eix Pirinenc, situat al voltant del poble de Baro, a través del fressat de les zones més deteriorades i la seva reposició mitjançant estès i compactació de 5 centímetres de mescla bituminós. A més, es reposaran les marques vials.