Uns 200 establiments comercials del Pallars Jussà s’ha sumat aquest estiu a la campanya Fem Pallars, una iniciativa que ja fa uns anys que es va engegar i que vol conscienciar sobre la importància de comprar al comerç local. Una forma de mantenir viu el petit comerç del poble que ajuda a dinamitzar-lo, però que també redueix l’impacte ambiental promovent la compra de proximitat.
El regidor de Promoció Local de Tremp, Josep Maria Puigarnau, ha explicat que “la campanya d’aquest any ha repartit uns ventalls que simbolitzen la reducció de la petjada de carboni que fem quan comprem en un comerç local i no ho fem a través d’internet o de grans empreses”. Un tipus de compra, ha afegit, que “també serveix per dinamitzar el nostre territori”
Així doncs, en molts dels aparadors dels comerços del Pallars Jussà es poden veure uns ventalls de colors que decoren l’espai en combinació amb els productes del mateix comerç. La idea és captar l’atenció dels veïns i veïnes, però també dels turistes que durant aquesta època freqüenten la zona.
Aquesta iniciativa s’impulsa a través del projecte de dinamització comercial de l’Ajuntament de Tremp.