El projecte de variant de la Nacional 260 al seu pas per la Pobla de Segur sortirà pròximament a exposició pública. Així ho ha donat a conèixer aquest dimarts des del Senat la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sànchez, responent a una pregunta formulada al respecte pel senador pirinenc Miquel Caminal (ERC). La variant tindrà una longitud de gairebé dos quilòmetres i compta amb un pressupost de més de 20 milions d’euros.
Sànchez ha explicat que el projecte sortirà a informació pública un cop s’incorporin els condicionants ambientals. La ministra ha recordat que l’obra es va reprendre el 2019, després d’estar aturada uns quants anys, i ha indicat que ja compta amb l’informe favorable de l’òrgan ambiental. La variant començarà amb una rotonda a la N-260 prop del trencall de Toralla, creuarà el riu Flamisell a través d’un viaducte de 120 metres, passarà per sota de la cambra d’aigües per un túnel de 856 metres de llarg i acabarà amb un altre viaducte de 125 metres sobre el barranc de Vallcarca, on enllaçarà de nou amb la carretera actual en direcció a Sort.
Des de l’Ajuntament de la Pobla de Segur s’havia demanat al ministeri que inclogués dues rotondes més: una per connectar amb l’avinguda de Sant Miquel del Pui i una altra per enllaçar amb l’avinguda de Verdaguer. L’objectiu en aquest darrer cas seria que no calgués anar fins a la rotonda de Toralla per entrar o sortir de la Pobla en direcció a Sort. Consultat per aquest mitjà, l’alcalde de la Pobla de Segur, Marc Baró, ha explicat que encara no saben si el ministeri ha tingut en compte aquestes peticions.
Altres inversions a l’Eix Pirinenc
D’altra banda, durant la seva intervenció al Senat, la ministra Sànchez també ha assegurat que el seu ministeri ha fet “un important esforç a l’Eix Pirinenc, on el pressupost de conservació ordinària ha augmentat un 21% des de l’any 2018”. Això, ha afegit, “ha suposat uns 7,2 milions d’euros l’any, de mitjana, i ha permès la finalització d’actuacions valorades en més de 8 milions d’euros”. Sànchez també ha subratllat “que tota aquesta feina destinada a augmentar la seguretat viària ha permès fer millores en aquest corredor que, tenint en compte que travessa comarques d’alta muntanya i gran valor ambiental, són complexes”.