REDACCIÓ (Pirineu).- Una vintena de turoperadors de 10 països visiten aquesta setmana el Pirineu per conèixer l’oferta de turisme enogastronòmic en el marc de l’acció ‘Tasty Catalonia’.
El director del Patronat de Turisme, Juli Alegre, ha explicat durant una visita als turoperadors que “l’enogastronomia és una aposta estratègica perquè posa en valor el producte de proximitat i, per tant, impulsa l’economia local”. També ha assegurat que “participar en una acció com aquesta ens permet promocionar les propostes gastronòmiques de Lleida als mercats internacionals, que són prioritaris pel Patronat”.
Els turoperadors, dividits en dos grups, visitaran l’Alt Urgell, la Cerdanya, l’Alta Ribagorça, la Val d’Aran, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà. En aquestes comarques podran gaudir de diferents d’experiències com per exemple dels formatges artesans del Pirineu.
D’altra banda, l’Agència Catalana de Turisme ha organitzat entrevistes individualitzades on més de 70 operadors turístics internacionals especialitzats en enogastronomia s’han reunit amb 93 empreses i entitats del sector turístic català (entre elles, el Patronat de Turisme) per conèixer la seva oferta i posteriorment comercialitzar-la al seu país. Cal recordar que el turista que busca aquest tipus d’experiències és un segment estratègic perquè genera un 20% més de despesa mitjana que el visitant convencional i viatja durant tot l’any i per tot el territori.
Aquesta iniciativa està organitzada per l’Agència Catalana de Turisme amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, i forma part del pla d’accions de la distinció de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia aquest 2025. Els operadors són d’Espanya, França, Regne Unit, Alemanya, Itàlia, Dinamarca, Països Baixos, Irlanda, Estats Units i Brasil.