REDACCIÓ (Arsèguel).- L’Hotel Font del Genil, ubicat a Arsèguel, a l’Alt Urgell, denuncia pressions de la plataforma Airbnb per a què reemborsés el 100% de la reserva d’una clienta que pretenia deixar el seu gos sol a l’habitació durant tot el dia, mentre feia diverses activitats a l’exterior. L’hotel, pet friendly, prohibeix expressament aquest fet i en conseqüència, ha aplicat una penalització del 50% per l’anul·lació feta dins dels 30 dies previs a la seva arribada. Per contra, la plataforma considera que, en no costar aquesta prohibició en la publicitat de l’hotel, la clienta ha de rebre l’import íntegre de la reserva, i a més, que l’establiment ha de ser penalitzat.

L’establiment considera aquesta postura d’Airbnb una ingerència que desvirtua les condicions de contractació i que desprotegeix el benestar animal. “No podem permetre que una multinacional invalidi, de facto, les nostres condicions i ens pressioni perquè acceptem pràctiques que comprometen el benestar animal i la convivència” afirma Guillem, responsable de l’hotel. “Si observem patiment animal avisem les autoritats. Aquesta és la nostra responsabilitat”.
A més, l’hotel insisteix en què va oferir alternatives a l’hoste i que no es va negar l’allotjament, sinó que es va prioritzar la convivència i el compliment d’una norma raonable alineada amb l’interès general.


