JOSE BERGÉS (Tremp).- L’Ajuntament de Tremp, en el marc del Pla d’Acció de Comarques, ha posat en marxa dues iniciatives aquesta mateixa setmana per revitalitzar i recolzar el futur econòmic d’empreses i comerços del Pallars Jussà. La primera proposta consisteix en apropar el patrimoni cultural de la comarca als comerciants i empresaris perquè puguin fer d’ambaixadors del territori.

Segons explica Sandra Hervás, regidora de Promoció Econòmica de Tremp, “la intenció és aconseguir més moviment de gent per tota la comarca i, a la vegada, incentivar el consum als diferents comerços”. Per donar a conèixer el patrimoni a comerciants i empresaris, l’Ajuntament ha organitzat una visita al Museu Hidroelèctric de Capdella i una altra al Museu d’Isona. Com comenta Hervás, “és una bona manera de fer-los coincidir perquè es coneguin entre ells, així com les possibilitats de turisme de la comarca”.
La segona proposta, que també ha començat aquesta setmana, està orientada a empreses i petits autònoms per valorar el desenvolupament econòmic i l’estat actual del mercat laboral. Es tracta de tres jornades amb objectius diferents. La primera està centrada en donar a conèixer l’estat econòmic del Pallars Jussà, a més de la situació actual d’ocupació. A la segona es parlarà sobre les opcions d’ocupació que hi ha, amb la cooperació d’empreses públiques i privades, i finalment, la tercera ha de servir per donar a conèixer les alternatives d’educació i formació per
Aquestes propostes tenen l’objectiu de retenir talent al territori i poder incrementar el nombre d’empreses per tal de fixar població a la zona.