Aquest dijous 2 de juny Pallarsactiu ha celebrar la 7a edició de la Trobada Pallaresa, reinventant-ne el format, en una jornada de networking empresarial acompanyada de diverses ponències i acompanyats per productors del territori. Tal com han explicat des de l’entitat, la nova versió de l’antic Sopar de Pallaresos ha aplegat, a la Masia d’Esplugues de Cal Blay, a una vuitantena de personalitats del mon empresarial pallarès: autoritats públiques a nivell autonòmic i local així com gerents, directors i altres càrrecs en representació d’empreses, projectes d’emprenedoria i administracions públiques. “En comú, els seus orígens, les seves arrels i l’estima pels Pallars i una voluntat de treballar plegats per a dinamitzar i enfortir el teixit econòmic i cultural del territori”, han apuntat.
La jornada pretenia reprendre, després de dos anys, el contacte presencial entre agents del teixit econòmic i cultural dels Pallars per facilitar-ne el contacte i buscar noves oportunitats i sinèrgies entre empreses i atansar les seves ambicions a les administracions públiques, així com donar a conèixer els projectes en que treballa actualment Pallarsactiu. L’esdeveniment ha començat amb la presentació de l’acte per part de Ramon Roca, ex-director del diari L’Econòmic, que ha conduit la jornada.
Acte seguit, el president de Pallarsactiu i de la Fundació PIMEC, Josep González, ha donat la benvinguda a totes les persones assistents i a les autoritats i ha reflexionat sobre la importància de celebrar jornades com aquesta i de seguir construint un teixit empresarial fort per als Pallars. Per la seva banda, la gerent de Pallarsactiu, la Eva Fiter, ha fet una presentació dels principals projectes en curs de la societat de foment, així com els nous reptes i objectius per al curs vinent.
La convidada d’enguany ha estat l’escriptora pallaresa Maria Barbal, que ha ofert una ponència titulada “Una visió literària del Pallars a través de la seva obra i una mirada al present”, advertint sobre els perills del despoblament al Pallars i reflexionant sobre el desenvolupament del model econòmic i turístic als Pallars, incidint en que la prioritat han de ser les persones i en el paper que ha de jugar la cultura en el desenvolupament dels Pallars.
Per acabar les ponències a la Sala Tibidabo de la Masia d’Esplugues, el conductor de l’acte ha presentat els projectes dels cinc productors pallaresos que han exposat els seus productes en stands durant el sopar. Finalitzades les ponències, els assistents han dut a terme un networking empresarial i un sopar dempeus.
Durant la trobada s’han pogut degustar i comprar diversos productes pallaresos dels productors Oliba Green Beer, Oli Erm, Xic’s Cal Borrech, Formatges de Pallars, Carrella i Love Pallars. Els expositors han pogut oferir els seus productes als assistents així com participar en el networking de cara a futurs projectes i iniciatives. L’acte ha finalitzat a les onze de la nit amb el compromís de seguir celebrant la Trobada Pallaresa i no perdre l’esperit de la jornada d’agrupar autoritats, empreses i altres iniciatives i projectes amb una arrel comú: l’estima pels Pallars i una voluntat ferma de seguir treballant plegats per a fer-ne un territori millor.