JUDIT PUJOL (Organyà).- L’Ajuntament d’Organyà busca impulsar el turisme sostenible i de proximitat a través del patrimoni cultural, esportiu i gastronòmic. La iniciativa s’ha presentat en un acte a l’Ajuntament per donar a conèixer el pla estratègic que s’ha dissenyat i que compta amb diferents actuacions encarades a enaltir atractius del municipi des d’àmbits diversos.
Celestí Vila, alcalde d’Organyà, ha explicat, durant la presentació, que el municipi té un gran patrimoni i divers i que la idea és englobar-ho sota una marca per fer-ne una bona divulgació per atraure turisme.

Precisament s’ha creat la marca Organyà Turisme, en la qual hi ha treballat dos dissenyadors gràfics. Anna Solans, creativa de disseny, ha remarcat que “ens hem fusionat per fer aquesta marca que s’estructura amb diferents vessants: natura, esport, gastronomia, cultura, les homilies, bolets… tots els potencials que té Organyà, que són molts”.
El projecte busca augmentar l’estada de visitants al poble, però també captar el turisme de pas. Per fer-ho s’han buscat diferents estratègies d’atracció, entre les quals, Miquel Parramon, de Parramon Consulting, ha destacat que “embellirem la C-14 amb unes lones publicitàries sobre la història d’Organyà, com havia estat en el seu passat, aprofitant façanes que avui en dia estan en desús o botigues tancades”.
La proposta també inclou la distribució d’estovalles i bosses entre la restauració i comerços. Així com la creació de mapes turístics i la senyalització de rutes.


