REDACCIÓ (Pirineu).- L’atenció primària de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran torna a ser, un any més, la més valorada de Catalunya, segons recull el Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció d’usuaris (PLAENSA). Els usuaris consultats han valorat la seva satisfacció amb un 8,06, per sobre del 7,75 de mitjana a Catalunya. A més, el 90,4% dels enquestats assegura que tornaria a anar al seu centre de salut.
Pel que fa als aspectes més valorats pels ciutadans de la vegueria, hi ha la neteja del CAP (96,9%), el tracte de l’infermer/a (96,6%), i el tracte del metge o metgessa (95%). Segueixen de prop la informació coherent (94,6%) i el fet d’estar en bones mans per part de l’infermer o infermera (94,5%). La resta d’ítems estan puntuats per sobre del 73%.
Davant aquests resultats, el gerent de la Regió, Felip Benavent, es mostra orgullós: “Som molt accessibles, i això l’usuari de l’atenció primària ho percep, perquè aquesta proximitat es tradueix en un tracte extremadament personalitzat, uns temps d’espera més reduïts que en d’altres territoris o una flexibilitat a l’hora d’atendre que en altres regions no es poden permetre”.
Tanmateix, Benavent, recorda l’exigència d’haver d’atendre un territori molt extens i amb la població molt disseminada. De fet, a més dels nou CAP, a la regió s’atenen 81 consultoris locals i també es realitza molta atenció domiciliària.
PLAENSA
Aquest projecte va començar l’any 2001 per avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció dels usuaris en els diferents serveis sanitaris públics, amb l’objectiu d’obtenir una informació molt valuosa per implementar estratègies de millora.