M.F.C. (Puigcerdà).- Una trentena d’estudiants internacionals del Màster en Estudis Territorials i Planejament de la UAB exposen aquests dies a l’Arxiu Comarcal de Cerdanya els seus projectes de final de curs entorn de la gestió de l’activitat turística a la comarca.
A partir d’un treball de diagnosi, han elaborat un pla amb propostes en diferents àmbits, com ara la mobilitat, l’educació, l’habitatge o el medi ambient. Asunción Blanco, geògrafa i coordinadora del projecte, ha detallat cada temàtica tractada: «Tot el que seria transport, com reorganitzar les línies de busos i de transport públic per poder connectar els diferents territoris, municipis o, fins i tot, amb Barcelona. Altres grups han treballat el tema de l’habitatge, amb propostes de com gestionar els habitatges d’ús turístic, com regular i com afavorir per exemple la construcció d’habitatge de protecció oficial o d’ús social. I un altre grup ha treballat sobre la possibilitat de fer de Puigcerdà i rodalies un centre referent en formació de temes i de línies d’estudi relacionades amb la muntanya».
Els estudiants es desplacen una setmana al territori per veure la seva realitat i després tornen a les aules per preparar en grup un pla amb propostes d’estratègia turística. Un dels atractius d’aquest treball és que està elaborat per estudiants de diferents països que d’entrada no coneixien la comarca i que, per tant, poden donar una visió de com es veu des de fora.





