REDACCIÓ (Montellà i Martinet).- Aquest cap de setmana, els Bombers de la Generalitat han realitzat diverses sortides per a rescats de muntanya i suport a les comarques de l’Alt Urgell i la Cerdanya.
Dissabte al migdia, a les 13.45 h, es va rebre un avís per una dona ferida al municipi de Montellà i Martinet. Concretament, la persona va relliscar per una canal del Cadí i es va fer un fort cop a l’esquena. Per al servei es va activar una ambulància i un equip conjunt de SEM i bombers. La dona va ser immobilitzada amb collaret i cinturó pelvià i remuntada amb helicòpter amb un matalàs de buit. Es va traslladar a l’aeroport de la Seu d’Urgell i va ser atesa a l’hospital de la localitat. El SEM ha destacat que la pacient tenia un pronòstic de ferida menys greu.
D’altra banda, a Ger, també dissabte, els bombers del GRAE van rebre un avís a les 18.03 h, per rescatar una ciclista accidentada a un camí de 1.500 metres d’altitud que va ser trasllada amb helicòpter a l’hospital de Puigcerdà.

A l’Alt Urgell, al municipi de la Josa i Tuixén, sis persones es van perdre, dissabte a la tarda, a Prat Llong. Els serveis d’emergències van rebre l’avís a les 16.21 h. El grup va canviar de ruta per evitar passar per una zona amb neu, però el camí que van agafar els va dur en un punt que no podien seguir i tampoc recular. Dues dotacions dels bombers de la Generalitat els van anar a buscar i, en trobar-los, els van guiar per camins segurs per poder tornar.





