J.P.O. (La Seu d’Urgell).- Més d’un centenar d’infants han tancat la tercera edició del projecte ‘Som Cor’ amb una actuació a la sala Sant Domènec de la Seu d’Urgell que ha reunit l’alumnat de segon de primària de les escoles de la Seu d’Urgell, Castellciutat i Alàs.
Els infants han interpretat la cantata ‘L’embolic de les festes’, amb relat i lletres de Manel Justícia i composició musical d’Ivan Garriga, acompanyats per l’Orquestrina Trama. Una tria que, segons ha explicat Sònia Lanau, directora de l’Escola Municipal de Música de la Seu d’Urgell, vol fomentar el manteniment de la cultura catalana: «Van sortint festes tradicionals catalanes perquè la canalla les conegui i que no se n’oblidin. Tant pot sortir la castanyera, el rei Gaspar, el rei Carnestoltes…»
La proposta es prepara a classe durant el segon i tercer trimestre del curs a través del projecte de música comunitària, que forma part del Pla Educatiu d’Entorn del municipi i que facilita material divers perquè es faci un treball complet a l’aula, tal com ha remarcat Sònia Lanau: «No solament hi ha les cançons, sinó que hi ha uns vídeos amb gestos que hem de fer durant la cantata per acompanyar les cançons tots els nens junts. A més a més, s’inclou material pedagògic i la història perquè es pugui explicar als alumnes. És un material molt treballat perquè ja fa molts anys que des de l’Associació catalana de les escoles de música, estem fent aquestes cantates».
L’Escola Municipal de Música de la Seu d’Urgell manté preinscripcions obertes pel curs 2026-2027 fins el 5 de juny.





