REDACCIÓ.- El Parlament de Catalunya ha aprovat una proposta de resolució impulsada per Junts perquè el Govern garanteixi serveis d’autobús directe des de les capitals de comarca de l’Alt Pirineu i l’Aran cap als principals campus universitaris del país. El diputat de Junts, Jordi Fàbrega, ha reivindicat la mesura per garantir “igualtat d’oportunitats i cohesió territorial”.
La mesura inclou la implementació, a partir de l’inici del curs vinent, de serveis d’autobús directe a Tarragona, Girona amb parada a Vic i Barcelona amb parada a Bellaterra, diumenge al vespre; i cap al Pirineu divendres al vespre. Fàbrega ha dit que la iniciativa vol evitar que “els estudiants acabin descartant determinades universitats simplement perquè no tenen una manera raonable d’arribar-hi”.
El diputat de Junts ha assegurat que la mobilitat actual “és una necessitat imposada per la manca d’oferta universitària a l’Alt Pirineu i l’Aran”, que té conseqüències sobre el futur dels joves per l’increment de la despesa per a les famílies, que no se soluciona amb les beques actuals, o l’abandonament dels estudis universitaris per no poder fer front a aquestes despeses.
La proposta de Junts preveu també la creació de tarifes assequibles per l’estudiantat mitjançant abonaments o sistemes de bonificació específics. Fàbrega ha qualificat la proposta de “concreta i realista” i ha conclòs que “és una política de país, contra el despoblament, de cohesió territorial i de justícia social”.





