Close Menu
    Més notícies

    Aprovació parcial d’una moció perquè la Seu sigui ciutat acollidora

    juliol 16, 2025

    Boí Taüll torna a estar nominada com a millor estació d’esquí pels World Ski Awards 2025

    juliol 16, 2025

    Una trentena de persones participen a la Universitat d’Estiu de la UdL a la Seu

    juliol 16, 2025

    Rescatats 47 infants d’un esplai que s’havien perdut al municipi de Vilaller

    juliol 16, 2025

    Un ferit greu en caure en un camp de conreu d’Isona mentre practicava ala delta

    juliol 16, 2025

    Nova estació meteorològica a Bonabé, a l’Alt Pirineu

    juliol 16, 2025
    Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
    Últimes notícies:
    • Aprovació parcial d’una moció perquè la Seu sigui ciutat acollidora
    • Boí Taüll torna a estar nominada com a millor estació d’esquí pels World Ski Awards 2025
    • Una trentena de persones participen a la Universitat d’Estiu de la UdL a la Seu
    • Rescatats 47 infants d’un esplai que s’havien perdut al municipi de Vilaller
    • Un ferit greu en caure en un camp de conreu d’Isona mentre practicava ala delta
    • Nova estació meteorològica a Bonabé, a l’Alt Pirineu
    • Un llibre i un exposició expliquen la relació del foc amb els solsticis d’estiu i hivern al Pirineu
    • L’Ajuntament de Tremp avança en la millora dels accessos als nuclis agregats
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    Pirineus DigitalPirineus Digital
    • Inici
    • Política
    • Societat
    • Successos
    • Medi ambient
    • Economia
    • Cultura
    • Esports
    • agenda
    • Opinió
    Pirineus DigitalPirineus Digital
    Home»Política»Consum resol el 45% de les reclamacions a l’Alt Pirineu el 2023
    Política

    Consum resol el 45% de les reclamacions a l’Alt Pirineu el 2023

    La majoria de consultes estan relacionades amb els subministraments de llum i gas i aigua, i la telefonia
    abril 25, 2024
    Informe sobre les actuacions de l'ACC a la vegueria de l'Alt Pirineu./Generalitat.

    REDACCIÓ. (Alt Pirineu).- El 45% de les reclamacions gestionades el 2023 a la vegueria de l’Alt Pirineu per l’Agència Catalana del Consum (ACC), del Departament d’Empresa i Treball, s’han resolt per la via de la mediació, un mecanisme extrajudicial de resolució de conflictes. Aquesta és una de les dades destacades que ha donat a conèixer aquest dijous el director de l’Agència, Albert Melià Roset, en la presentació de les actuacions principals de l’any passat a les comarques de la vegueria. Melià ha valorat positivament aquest resultat i ha destacat que “la difusió i la potenciació dels mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes, com són la mediació i l’arbitratge, ha estat un objectiu clar durant la legislatura, ja que considerem que es tracta de la via més adequada per solucionar les controvèrsies de consum”.

    De les 254 reclamacions rebudes per Consum al Pirineu, 115 casos s’han resolt per acord de mediació. En aquest sentit, el sector en què s’han resolt més reclamacions és el dels subministraments d’electricitat, gas i aigua.

    El director de l’Agència Catalana del Consum s’ha reunit amb representants dels consells comarcals de l’Alt Urgell, l’Alta Ribagorça, la Cerdanya, el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà, per analitzar els resultats de les actuacions en matèria de defensa dels drets de les persones consumidores a la vegueria.

    De les dades d’actuacions a l’Alt Pirineu durant el 2023, s’extreu que els motius que han generat més consultes i reclamacions han estat, sobretot, les incidències relacionades amb el subministraments de llum i gas, la compra de productes o la telefonia.

    Melià també ha posat en valor la tasca educativa que du a terme l’Agència al territori, per mitjà de l’Escola del Consum, i ha explicat que durant el curs passat “un total de 148 alumnes de Puigcerdà i la Seu d’Urgell van participar en els tallers d’educació en consum”. Segons el director, “es tracta d’una oportunitat per educar la joventut i els infants del país en noves maneres de pensar, sentir i actuar, i dotar-los d’eines perquè siguin consumidors crítics, actius i responsables”.

    Companyies energètiques, de transport aeri, operadores de telefonia i entitats financeres a la llista d’empreses amb més reclamacions

    El sector dels subministraments de la llar concentra més del 25% de les reclamacions rebudes, gairebé totes relacionades amb el subministrament de llum. Pel que fa a la resta de sectors amb més reclamacions, destaquen les incidències relacionades amb la compra de productes com ara vehicles, electrodomèstics o productes tèxtils (16%); la telefonia i internet (14%); els serveis financers (prop del 12%) o els transports (gairebé un 11%).

    Empreses subministradores d’energia, companyies aèries, entitats financeres i operadores de telefonia encapçalen la llista de les empreses amb més reclamacions a la vegueria: Endesa, amb 22 reclamacions; Vueling, amb 10; CaixaBank, amb 8; Energia XXI, amb 8; Vodafone, amb 7; Naturgy, amb 7; Telefónica, amb 6; BBVA, amb 6; Orange, amb 6, i Telefónica Móviles, amb 5.

    Més de 800 consultes ateses en què destaquen les relacionades amb el subministrament elèctric

    Amb relació a les consultes, l’Agència n’ha atès un total de 819, majoritàriament relacionades amb els serveis d’electricitat i gas i el lloguer i la lectura dels comptadors (27,6%); altres serveis generals de consum (24,7%); la compra de productes (14,4%); els serveis bancaris (10,6%) o les telecomunicacions (10,5%)

    Agència Catalana de Consum Alt Pirineu informe Reclamacions
    Share. Facebook WhatsApp Twitter Email LinkedIn Telegram

    TAMBÉ ET POT INTERESSAR

    Nova estació meteorològica a Bonabé, a l’Alt Pirineu

    juliol 16, 2025

    L’Ajuntament de Tremp avança en la millora dels accessos als nuclis agregats

    juliol 15, 2025

    Esquerra incideix en les contradiccions en la resolució de la línia MAT Laluenga-Isona

    juliol 15, 2025
    Segueix-nos
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    Demo
    La teva opinió importa

    Has pensat passar les vacances d’estiu al Pirineu?
    29 Vots
    Vota

    Som el nou diari digital de l’Alt Pirineu. T’apropem l’actualitat de l’Alta Ribagorça, l’Alt Urgell, Cerdanya i els Pallars Jussà i Sobirà.

    Email : mbellera@cadenapirenaica.com
    Contacte: +34 653 14 37 29

    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    últimes notícies

    Aprovació parcial d’una moció perquè la Seu sigui ciutat acollidora

    juliol 16, 2025

    Boí Taüll torna a estar nominada com a millor estació d’esquí pels World Ski Awards 2025

    juliol 16, 2025

    Una trentena de persones participen a la Universitat d’Estiu de la UdL a la Seu

    juliol 16, 2025
    Publicacions més vistes

    Rescaten dues famílies que feien barranquisme a Bóixols perquè els nens no podien continuar per cansament i fred

    maig 13, 202317.881

    Denuncien l’obertura d’una pista de més de 300 metres de llarg en una zona boscosa protegida de Coll de Nargó

    setembre 5, 202317.054

    Un veí de Puigcerdà deixa en herència 7,2 MEUR a la Residència i a l’Hospital de Cerdanya

    desembre 20, 20229.294
    Pirineus Digital
    • Inici
    • Política
    • Societat
    • Economia
    • Cultura
    • Esports
    • Opinió
    • Avís legal
    • Cookies
    © 2025 Pirineus Digital - Cadena Pirenaica.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.