REDACCIÓ (Llavorsí).- El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, acompanyat del vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano, i el director de l’organisme, Juli Alegre, ha presentat aquest dijous a Llavorsí la nova temporada de turisme actiu. L’objectiu és consolidar les més de 800.000 activitats anuals entre els 279 empreses del sector.
Talarn ha explicat que l’any passat es van superar les 831.000 activitats contractades, la xifra més alta registrada fins ara”, segons les dades de l’estudi elaborat per la Càtedra de Turisme Interior i Muntanya de la Universitat de Lleida. En aquest sentit, Talarn ha destacat que l”l’impacte econòmic que aquest sector genera, prop de 113 milions d’euros, i els llocs de treball, més de 1.800, ens parlen del seu potencial transformador”.
Per la seva part, Serrano ha apuntat que “entenem el turisme actiu com una oportunitat per créixer de manera equilibrada i per diversificar l’activitat econòmica”, i ha defensat “un model turístic arrelat al territori i que té en la proximitat, l’autenticitat i la sostenibilitat els seus grans valors”. El vicepresident ha remarcat que “el 73,3% dels turistes que contracten activitats de terra, aigua i aire a Lleida són catalans, mentre que els visitants de la resta de l’Estat suposen un 14% i la resta són d’altres països”.

Finalment, el president de l’Associació d’Empreses d’Espors d’Aventura del Pallars Sobirà, Flòrido Dolcet ,també present a l’acte, amb el vicepresident del consell comarcal del Pallars Sobirà, ha assegurat que el nivell de reserves d’aigua i de neu “supera la mitjana dels últims cinc anys”, i això garanteix unes “condicions òptimes” per la pràctica d’activitats aquàtiques. Les pluges dels últims mesos han permès també recuperar la navegació a l’embassament de Canelles i a Montrebei, així com als pantans de la Llosa del Cavall i de Sant Ponç.
L’estudi de la UdL constata que Lleida és una destinació de referència pel que respecta a l’oferta de turisme actiu. De les 279 empreses, 229 ofereixen activitats de terra, com, per exemple, trekking, senderisme, BTT o hípica. Unes altres 35 es dediquen a propostes d’aigua, com és el cas del ràfting o el descens de barrancs, mentre que les 15 restants ofereixen activitats d’aire com el parapent i el globus aerostàtic. Per comarques, el Pallars Sobirà es manté com a líder amb 62 empreses, seguit de la Val d’Aran amb 44 i l’Alt Urgell amb 31.