MARTA ARGILÉS MACIÀ (Bolvir).- Des del Consell Comarcal de la Cerdanya s’ha impulsat la visita al territori de mitjans de comunicació i agències per mostrar-los punts d’interès turístic de la Comarca, i així oferir-los una descoberta de primera mà de l’oferta que hi ha a la zona amb la voluntat de diversificar-la durant tot l’any.
La iniciativa, impulsada pel Consell Comarcal de la Cerdanya i Empresariat Cerdanya, ha organitzat una estança de tres dies per tal de potenciar el turisme MICE, aquelles estades vinculades a les trobades per negocis o conferències, al territori. Mar Quera, consellera de turisme del consell comarcal de la Cerdanya, considera que és un bon públic a explorar per “poder desestacionalitzar aquest turisme que a vegades se’ns concentra massa en èpoques molt concretes i que a la Cerdanya pugui haver-hi activitat tot l’any, que això al final és bo per a tothom”.
Durant l’estança al territori s’ha fet una ruta amb bicicleta amb el ciclista d’elit, Jose Antonio Hermida, que ha acabat al celler Llivins, i un dinar amb productes de proximitat de la mà del xef de renom, Albert Boronat. A banda, s’han visitat el Palau de Congressos i el Teatre reformat d’Alp, preparats per acollir el turisme MICE. L’estada s’ha tancat amb una ruta fins al refugi del Niu de l’Àguila i un dinar a l’Hotel Spa de La Collada.
Fèlix Vives, del grup Evento Plus, ha destacat la Cerdanya té moltes activitats i possibilitats atractives per oferir, i més ara quan “estem en un moment en què la saturació de grans esdeveniments a Barcelona fa que els petits esdeveniments hagin de sortir, per una qüestió de preus, de saturació… i llavors es busquen noves destinacions”.
El projecte, iniciat el 2022, ja ha presentat un catàleg que reuneix un total de 46 empreses i 16 espais singulars dels ajuntaments de la comarca, amb la voluntat de ser un aparador digital de l’oferta turística de la Cerdanya, per oferir una activitat anual i potenciar un turisme responsable.


