JUDIT PUJOL (Bassella).- L’Ajuntament de Bassella ha desenvolupat un projecte per potenciar el municipi com a destí turístic i posar en valor els recursos existents. Una de les principals actuacions d’aquesta iniciativa, que ha impulsat amb el suport del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, ha estat la creació d’una nova marca turística, amb un logotip representatiu del municipi.
Com explica Cristina Barbens, alcaldessa de Bassella, “s’ha jugat amb la doble essa que ens identifica”, i afegeix que “té nou elements, en referència als nou pobles del municipi”.

El disseny inclou quatre versions segons els recursos turístics que la diagnosi ha identificat. Un pont es vincula amb el patrimoni cultural, i el recorregut d’un riu representa l’activitat relacionada amb l’aigua, amb un important paper de la Ribera Salada i del Pantà de Rialb.
Segons continua explicant Barbens, “el tercer element són les fulles, que identifiquen tot el que és natura, i senderisme, i el quart està vinculat amb el món del motor, tant en curses i cicloturisme com en el Museu de la moto”.
El projecte també ha inclòs la creació d’un web, on es recullen els atractius de Bassella; l’edició d’un vídeo, que vol transmetre la vida al municipi, i el disseny de material promocional, que es distribuirà properament.