REDACCIÓ (Puigcerdà).- Aquest dimecres, a la Sala de Convencions del Museu Cerdà de Puigcerdà, ha tingut lloc la desena i darrera conferència del cicle ‘A l’estiu, recerca’t’, que organitza cada any el Grup de Recerca de Cerdanya.
La conferència, que portava per títol ‘Dels camins de bast a les carreteres modernes. Les comunicacions a la Cerdanya al tombant del segle XX’, ha estat impartida per Erola Simon Lleixà, cap de l’Arxiu Comarcal de Cerdanya; Lluís Obiols Perearnau, arxiver de la Seu d’Urgell i historiador, i Daniel Fité Erill, historiador.
Els ponents han explicat la construcció de la carretera entre la Seu d’Urgell i Puigcerdà i la frontera amb França, que s’inicià a finals del segle XIXè i que es perllongà al llarg de gairebé 70 anys, ja que es va anar construint per trams, no sempre seguint el traçat més lògic o el que resseguia antics camins, com el Camí Ral, entre la Seu i Puigcerdà.
Quan la carretera va arribar a Puigcerdà, es va fer una nova entrada a la vila, que segueix l’actual traçat de l’avinguda Catalunya, fins a Escoles Pies, ja que els camins que hi menaven tenien massa pendent, i aquesta nova entrada té un pendent molt més suau.