JUDIT PUJOL ODÉN (La Seu d’Urgell).- El Consell de l’Audiovisual de Catalunya ha conclòs que l’espot publicitari que el Govern de Catalunya va emetre fa gairebé un any en relació als Jocs Olímpics d’Hivern del 2030 és “propaganda instrumentalitzada de manera encoberta mitjançant la publicitat institucional”. Un cop conegut, la plataforma Stop JJOO, que és qui va denunciar els fets, ha demanat la dimissió de la consellera de presidència, Laura Vilagrà.
L’integrant de la plataforma Stop JJOO, Bernat Lavaquiol, ha explicat que “vam parlar amb el síndic de greuges per exposar això que estava passant, ell ens va derivar al CAC i el CAC ens ha dit que no pot sancionar als mitjans de comunicació que van emetre l’anunci, però apunta que el Govern va fer propaganda institucional tendenciosa de manera encoberta per tal de condicionar l’opinió pública”.
El col·lectiu creu que la candidatura als Jocs Olímpics no ha estat transparent i asseguren que el que van vendre com a participació ciutadana, només va ser manipulació per condicionar l’opinió pública. Així, Lavaquiol ha apuntat que “ho van fer amb una enquesta de dubtosa elaboració, després ho van amb aquest anunci i ara veiem que no s’està parlant de la candidatura, però que la consellera Vilagrà s’està reunint amb el president del COE d’amagat i el que ens arriba és que volen presentar una candidatura per l’any 2034 quan la tinguin molt ben lligada per tal que, segons ha dit la mateixa consellera, la gent del Pirineu no pugui dir que no”.
La campanya publicitària ‘Jocs d’Hivern 2030. Tornem a fer història’ va tenir un cost de 329.000 euros.