REDACCIÓ (Llívia).- El Museu de Llívia s’ha dotat d’un manual d’identitat visual digital que li ha de permetre potenciar i disposar d’un sistema coherent en la seva comunicació, alhora que l’ajudarà a reforçar la seva marca. Aquest ha estat un treball –brandbook– que ha dut a terme l’empresa Comunica Tribu.
El brandbook és un document que recull “tots els aspectes essencials de la identitat de marca. El desenvolupament conceptual i gràfic està sintetitzat en aquest llibre perquè sigui de fàcil accés per tal de crear material de comunicació, sense desvirtuar els valors, la identitat i els interessos de la marca”, detalla el document en la seva introducció. I conclou: “permet crear un sistema coherent a l’hora de comunicar amb el públic, tot guardant l’harmonia d’estil visual que va en línia amb el teu negoci. La primera impressió de marca val molt”.
En aquest sentit, una de les primeres accions realitzades ha estat la renovació i l’actualització del seu logotip. De fet, la institució ja l’utilitza des de fa uns dies, al web, a les seves xarxes municipals i a la comunicació en general de retolació i cartelleria. El document proposa l’ús d’una paleta de colors en tots els dissenys —plataformes digitals o mitjans impresos— i, també, unes tipografies concretes per a totes les comunicacions, des de fulletons fins a qualsevol aplicació gràfica que porti textos.
Estratègia de marca
La segona fase del projecte, a mitjà termini, inclourà una estratègia de marca que després d’analitzar la missió i visió del museu, la personalitat de la marca, el disseny i la comunicació, indicarà tot un seguit de propostes i línies d’actuació.