Adif ja ha finalitzat la fase principal de les obres d’adequació i millora del pont sobre el riu Ter, situat a Ripoll, i això ha permès restablir ja la circulació de trens entre aquesta localitat i Puigcerdà / La Tor de Querol-Enveig, que des de l’1 d’agost s’havia de fer en autobús.
Segons Adif, amb aquestes obres es dota a aquest viaducte, de 145 metres de longitud i situat entre la sortida de l’estació de Ripoll i el túnel que creua part del nucli urbà en direcció nord, de les màximes prestacions de manteniment i durabilitat a llarg termini. Així mateix, es protegeix a l’estructura de condicions atmosfèriques adverses i es redueixen les necessitats de manteniment, cosa que redunda en la millora de la fiabilitat i disponibilitat de la infraestructura ferroviària.
Durant el mes d’agost, s’ha dut a terme la neteja, regularització i impermeabilització de l’estructura amb la tècnica denominada “poliurea”, que ofereix més durabilitat per a aquest tipus d’estructures. Per fer-ho, ha estat necessari aixecar la superestructura de via (carril, balast, travesses) per a la seva posterior restitució en òptimes condicions geomètriques.
També s’han sanejat les zones més malmeses a les capes de formigó dels paràmetres inferiors i laterals de l’estructura, restituint la seva funció protectora i s’ha realitzat injeccions de morter per a la millora estructural.
Aquestes tasques s’han executat en major part des del mateix tauler amb maquinària específica, amb l’objectiu de minimitzar les afeccions als veïns de Ripoll i el trànsit per la llera del riu. Així mateix, s’han renovat part de les baranes de seguretat i s’hi ha instal·lat proteccions de recobriment del formigó mitjançant perfils d’alumini.
Aprofitant la realització d’aquestes obres, Adif també ha executat altres actuacions, destinant gairebé 110.000 euros per a l’optimització d’un pont metàl·lic al voltant d’un barranc de 21,2 metres de longitud situat al trajecte entre Ribes de Freser i Planoles. A més, s’han fet treballs de manteniment preventiu de via i infraestructura, com el sanejament de tres trinxeres, la rehabilitació de l’entarimat de 6 passos a nivell, la renovació de trams de carril i la neteja de cunetes entre La Molina i Puigcerdà.
També s’han dut a terme operacions de manteniment de catenària entre Planoles i Puigcerdà, i d’instal·lacions de seguretat i comunicacions, així com tales d’arbrat i desbrossaments als voltants de la via, a més de diversos treballs geotècnics necessaris per projectar la millora dels túnels de la Corba, Helicoidal o del Cargol, Crenat i Sant Esteve.