L’Ajuntament de Conca de Dalt durà a terme a partir del setembre unes obres de remodelació a la principal carretera del municipi. Es tracta de la via que uneix el Pont de Claverol amb Aramunt i que dona servei també en bona part als pobles de Sant Martí de Canals i Pessonada. El tram que s’arreglarà és d’uns dos quilòmetres i mig i, de fet, va des del Pont de Claverol fins a la cruïlla d’aquests darrers dos nuclis.
Aquesta és una carretera molt transitada sobretot a l’estiu, ja que dona accés a alguns dels llocs de bany més concorreguts del pantà de Sant Antoni. Això fa que els mesos de més calor comparteixin la via vehicles en tots dos sentits de la marxa, alguns d’ells pesants, com ara camions i autocars, bicicletes i vianants. En alguns trams, l’estretor de la carretera fa que es produeixin situacions de risc i, justament, aquesta és una de les qüestions que es vol pal·liar amb aquestes obres.
Així doncs, s’eixamplaran els dos trams més estret: la baixada del Socors, on s’hi habilitarà una cuneta de formigó, i el tram posterior, on es farà un voladís sobre el llac. A banda, es renovarà completament el ferm i es col·locarà barana en alguns punts.
Les obres tindran un cost de 300.000 euros, finançats en gran part amb el Pla Únic d’Obres i Serveis de la Generalitat i complementat amb fons propis de l’Ajuntament. Està previst que els treballs comencin al setembre. “Vam desestimar l’opció de començar a l’agost, ja que és quan més gent hi ha a les cases de turisme rural i a les segones residències, i per tant és quan es registra més trànsit a la via”, ha indicat l’alcalde de Conca de Dalt, Martí Cardona.
Desviar el riu o fer un contrafort
A banda d’aquesta actuació, Cardona ha explicat que més endavant Endesa n’haurà de fer una altra per evitar danys a la carretera. El motiu és que, d’ençà de la construcció del pantà de Sant Antoni, el curs del Noguera Pallaresa s’ha anat desviant i, quan el pantà està més buit, l’aigua desgasta un dels trams per on passa la carretera. “Amb documentació que hem aportat, hem demostrat que el riu abans passava a 60 metres d’aquí i que ara cada any fa caure arbres, de manera que hauran de desviar el riu o fer un contrafort perquè no ens faci baixar la carretera”, ha detallat Cardona.
L’Ajuntament va traslladar la qüestió a la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre i a l’Agència Catalana de l’Aigua, que els ha remès a Endesa, com a propietària del pantà, que és qui asseguren que haurà de realitzar les obres.