El departament de Salut ha valorat positivament el funcionament del pla Salut-neu, que s’ha posat en marxa per garantir una campanya d’esquí segura tot i la pandèmia. La cap de la Unitat de Salut Laboral a l’Alt Pirineu i Aran, Montserrat Puiggener, ha mantingut aquest divendres una reunió amb responsables de l’estació d’esquí de La Molina i ha aprofitat per fer balanç d’aquest pla, ara que la campanya ja encara la recta final i els nivells de transmissió de la pandèmia estan força controlats.
Puiggener ha recordat que l’objectiu del pla ha estat ajudar a les estacions d’esquí i a les empreses vinculades al sector de la neu a fer una bona gestió a nivell laboral per protegir al seu personal de la covid i, de retruc, beneficiar també així als clients. En aquest sentit, s’ha actuat en tres grans eixos: “garantir la vacunació del personal, controlar els casos i brots, estudiar els brots, gestionar les malalties i fer prevenció”. De fet, ha indicat que aquesta prevenció ja es va començar a aplicar la temporada passada i que aquesta s’ha “estandarditzat”.
La cap de la Unitat de Salut Laboral a l’Alt Pirineu i Aran ha remarcat “l’encert que ha estat mantenir aquest canal de comunicació obert en diferents formats, amb reunions, contactes constants, solucionant problemes i acompanyant al sector”.
Ara que ja es dona la temporada gairebé per superada, Puiggener ha remarcat que “s’han passat diferents etapes”, tot indicant que al gener, amb l’explosió d’Òmicron, la transmissió comunitària va ser molt alta i, per tant, la situació va ser més delicada. Tot i això, creu que aquest treball conjunt entre Salut i les empreses de l’àmbit de la neu va permetre superar-ho bé. Una col·laboració que confia que es pugui mantenir de cara a pròximes temporades en altres àmbits de la salut.
Satisfacció a La Molina
Per la seva banda, el director de La Molina, Xavier Perpinyà, també ha valorat positivament el fet de tenir aquest canal directe d’assessorament i ajuda amb el departament de Salut “per poder-los anar dient com estàvem i quina era la nostra situació”. Un acompanyament, ha assegurat, que ha estat especialment benvingut després que la temporada passada l’estació es veiés afectada pel tancament perimetral de Cerdanya i el Ripollès.
El director de La Molina ha indicat que per tal de protegir als treballadors de l’estació -i, de retruc, als clients-, s’han establert un seguit de canvis de protocols, alguns dels quals ja es mantindran, encara que no hi hagi pandèmia. Un d’ells és la venda en línia, un servei que s’ha implantat “de forma exprés, per la pandèmia, però que ja es quedarà”. Igualment, ha indicat que “internament, hem mogut algunes peces a causa de la pandèmia; algunes les tornarem a canviar, però altres ja seguiran així”.
Perpinyà també ha mostrat la voluntat de l’estació de continuar col·laborant estretament amb Salut en altres àmbits en els quals els va bé aquest assessorament i contacte constant, com ara el de la manipulació d’aliments.