JOSE BERGÉS (Tremp).- Aquest dimarts s’han presentat les accions previstes per al 2025 en el Pla de dinamització comercial del Pallars Jussà. La iniciativa es divideix en dues fases amb la voluntat d’implementar accions que consolidin el comerç existent, el facin atractiu a nous projectes i es creïn sinèrgies entre els sectors públic i privat per fer-lo créixer.


Com ha explicat Jaume Catalán, tinent d’alcalde del Consistori trempolí, aquest pla es durà a terme “comptant amb les associacions de comerciants per poder tenir entre tots una visió clara de cap a on hem d’anar en un món tan canviant”. A més, Catalán ha recordat que “si apostem pel comerç local la gent ha de ser responsable a l’hora de comprar”.
Entre altres propostes es treballarà en reforçar la Taula de Comerç, crear un cens de l’horitzó de jubilació de les empreses, realitzar assessoraments a les empreses, i jornades específiques de necessitats detectades a la diagnosi del sector. També s’impulsarà la marca Fem Pallars i s’incidirà en la importància del comerç a través dels centres educatius de la zona.
Un dels punts destacats que ha sorgit dels propis comerciants assistents a la presentació ha estat l’important paper de les associacions de comerciants, un fet que precisament el pla preveu amb unes hores d’acompanyament tant a cada associació com en conjunt de les tres que hi ha actualment al Pallars Jussà per tal d’impulsar propostes coordinades.